به گزارش ایرنا، پرویز کولانی روز سه شنبه در همایش بزرگ خیرین مدرسه ساز و اولین جشنواره حامیان مدارس شبانه روزی در تالار پذیرایی قصر بیتا افزود:400 مدرسه در شهرستان قروه مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد شده و کمک خیرن در همه زمینه ها لازم است.
به گفته وی آموزش و پرورش و مدرسه سازی متعلق به همه است و همه باید احساس مسئولیت کنند و در یک جامعه اسلامی نباید فرد به دلیل نبود امکانات آموزشی از تحصیل محروم بماند.
کولانی افزود: از کار خیر و احسان حتی مقدار کوچک ابایی نداشته باشید چرا که از منظر امام علی (ع) نیکوکار باشید و نیکوکاری را کوچک نشمارید.
وی با بیان اینکه پرونده اعمال انسان ها بعد از مرگ بسته می شود مگر سه قشر افزود: بهره مندی مردم از علم عالمان،داشتن فرزند صالح و صدقه جاریه که در دنیا و آخرت در پرونده اعمال ثبت می شود.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان قروه نیز گفت: سال گذشته از کمک خیرین مدرسه ساز شهرستان چهار میلیارد ریال محقق شد.
حسین الماسی افزود: 78 مدرسه از مبلغ پنج میلیون ریال تا 30 میلیون ریال جهت تعمیر و تجهیز به مدارس کمک شد.
وی از احداث 2 مدرسه 2 کلاسه در روستای دیوه زند و باباگرگر توسط خیرین خبر داد و گفت: یک مدرسه چهار کلاسه در روستای مالوجه توسط خیری در حال احداث است.
به گفته الماسی در سال جاری 39 مدرسه تخریبی و 40 مدرسه فاقد حصار و دیوارکشی در شهرستان قروه نیازمند نوسازی و بازسازی هستند.
وی اضافه کرد: در سال جاری 48 مدرسه با 135 کلاس درس در سطح روستاها نیازمند سیستم گرمایشی استاندارد هستند و تمامی مدارس شهرهای این شهرستان مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد هستند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان قروه گفت: سال گذشته تمامی پایه های ششم مستقل توسط دولت و سه مدرسه هفت کلاسه توسط یکی از معادن شهرستان هوشمند سازی شد.
وی از جمع آوری صندوق مجمع خیرین مدرسه ساز فرهنگی به مبلغ 450 میلیون ریال و صندوق رفاه دانش آموزی 500 میلیون ریال در شهرستان قروه خبر داد و گفت:337 دانش آموز در هشت مدرسه شبانه روزی مشغول به تحصیل هستند.
الماسی با اشاره به گام نهادن در وادی محبت و فراهم نمودن پیشرفت تحصیلی دیگران بیان داشت: گام نهادن در این مسیر از صدقات جاریه و باقیات صالحاتی است که از هر عبادتی بالاتر است.
به گفته وی انفاق، کار انسان های بی ادعا است که با خالق خویش معامله می کنند و خشنودی خداوند سرمایه گرانقدری است که انسان های والا و ارزشمند را بی نیاز می کند و رحمت خداوند بر بندگان خاصش ابدی است.
در این آیین ماهان ملکی پنج ساله به عنوان کوچکترین عضو خیرین مدرسه ساز شهرستان قروه، پنج میلیون ریال کمک کرد.
در سال تحصیلی جاری 275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
7345/ 3020
**خبرنگار:سارا صالحی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.