به گزارش ایرنا، کریم ذوالفقاری عصر دوشنبه در آیین بازدید از طرح تولیدی کشاورزی کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان شهرستان سنندج، توان اشتغالزایی 50 نفر به طور مستقیم این کارخانه را از مزیت های آن عنوان کرد و افزود: شعار سال 96 اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال می باشد و این کارخانه به تحقق این شعار جامه عمل پوشانده است.
به گفته وی، سال جاری سال طلایی صنعت مرغ مادر گوشتی است و تدوین برنامه های مدوناین صنعت همانند گذشته جزو اولویت های کاری این صنعت در سازمان جهاد کشاوزی است.
وی افزود: کردستان به ویژه سنندج با داشتن 157 واحد مرغداری پیشتاز این عرصه بوده و تلاش های تولید گران این عرصه باعث شده کردستان نیازی به وارد کردن گوشت سفید از بقیه استان ها نداشته و بلکه استان را توانایی صادرات این محصول به استان های همجوار را دارد.
کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان شهرستان سنندج مجهز به آزمایشگاه پیشرفته است و ضمن همکاری با آزمایشگاه مرکزی تهران و آزمایشگاه پاستور در جهت استاندارد سازی محصول تولیدی خود برابر با استانداردهای جهانی گام بر می داد.
خط تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در ابتدا با اعتبار237 میلیارد ریالی و تولید سالیانه 110 هزار تن درسال در مرحله اول، دومین کارخانه مجهز به دستگاه های پیشرفته تولید در این عرصه در سطح کشور است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان همچنین از پروژه های اشتغالزای شهرستان سنندج، کارگاه تولید کارتن و ظروف یکبار مصرف اتحادیه تعاونی تولید روستایی استان بازدید کرد.
این کارگاه که با هزینه ای بالغ بر ۴۷۰ میلیون ریال راه اندازی شده، به طور مستقیم زمینه اشتغال ۹ نفر را فراهم کرده است.
در حاشیه این بازدید ذوالفقاری به ظرفیت بالای تولید شهرستان سنندج در عرصه تولید محصول منحصر بفرد توت فرنگی اشاره و ابراز امیدواری کرد امسال این کارخانه بتواند بالغ بر یک هزار تن توت فرنگی در شهرستان سنندج را بسته بندی و روانه بازار مصرف کند.
حجم تولید کارتن و ظروف یکبار مصرف این کارخانه ۱۰ میلیون مترمربع کارتن و ۲۴۰ تن ظرف یکبار مصرف در سال بوده و عمده محصولات تولیدی آن در راستای بسته بندی متناسب با محصول باکیفیت توت فرنگی شهرستان سنندج است.
استان کردستان 29 هزار و 137کیلومتر مربع مساحت دارد که یک میلیون و 240هزار و 11هکتار آن زمین کشاورزی است.
مجموع تولیدات زراعی استان کردستان بیش از یک میلیون و 500 هزار تُن در سال است که باتوجه به استعداد آب و خاک می توان میزان این تولیدات را حداقل تا سه میلیون تُن در سال افزایش داد.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.