به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، امیر سیدحسام هاشمی پیش‌از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هجدهمین سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی که در حسینیه لشکر 28 پیاده کردستان با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان استان کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: زندگینامه شهید سپهبد علی صیاد شیرازی را می‌توان در 100 عنوان کتاب به رشته تحریر و چاپ درآورد چرا که این بزرگمرد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که می‌توان آن را برای جوانان بازگو کرد.

وی گفت: شهید سپهبدعلی صیاد شیرازی یک انسان وارسته و از طبقه متوسط بود که توانست رشد کند و در پناه مکتب اسلام همچنان ماندگار شود و اگر امروز سنندج چندین برابر بزرگ شده و ارتفاعات کوه آبیدر و کوه‌های آن محل امن و آسایش مردم است به برکت خون همین شهداست.

مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح و جانشین هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی تصریح کرد: 18 سال پیش در چنین روزی مرد بزرگی که سال‌ها در دفاع مقدس لحظات پر خطری را گذراند و زخمی شد و خداوند خواست زنده بماند در چنین روزی به دست منفورترین و شرورترین انسان‌ها به شهادت رسید و این افراد نمی‌دانستند اگر خدا بخواهد کسی را بزرگ کند این گونه بزرگ می‌دارد.

وی گفت: با وجود اینکه 18 سال از شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی می‌گذرد اما ما هر ساله شاهد هستیم که عظمت این شهید بیشتر می‌شود و تمام مساجد کشور، شهرها، روستاها و بخش‌ها به یاد شهید صیاد شیرازی پر از خیل عظیم یاران وی می‌شود.

امیر هاشمی با اشاره به شخصیت شهید صیاد شیرازی افزود: شهید صیاد شیرازی یک نظامی، یک مدیر، یک انسان چند بعدی بوده و با هر کسی هم حتی اگر نشست کوتاهی داشتند در شخصیت آن فرد موثر بوده است.

شخصیت شهید صیاد شیرازی از دیدگاه اقشار مختلف

وی اظهار کرد: برادران ارتشی از شهید سپهبد صیاد شیرازی این چنین تعریف می‌کنند و می‌گویند " شهید صیاد شیرازی فرماندهی دانا و توانا و هوشمند و دارای قدرت تجزیه و تحلیل و بلند همت و شجاع و جسور و با کفایت و مسئولیت‌پذیر بوده‌اند."

مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح و جانشین هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی با اشاره به دیدگاه برادران سپاهی در مورد شهید شیرازی این گونه بیان می‌کند: " شهید صیاد شیرازی یاوری مخلص و دلسوز و پشتیبان و کمک رسان در امر سازماندهی، تشخیص، آموزش و به کارگیری فرماندهان سپاه و رزم بودند".

وی با اشاره به دیگاه بسیجیان در مورد شهید صیاد شیرازی گفت: شهید صیاد شیرازی یک بسیجی مخلص است.

مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح و یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با اشاره به دیدگاه جامعه روحانیت در مرد شهید سپهبد علی صیاد شیرازی خاطر نشان کرد: جامعه روحانیت ایشان را "انسانی باتقوا، بااخلاص، متعهد، متعبد، ولایی و عاشق به انقلاب و اسلام" معرفی می‌کنند.

وی گفت: زمانی که از عالم وارسته آیت‌الله بهاءالدینی در مورد شهید صیاد شیرازی می‌پرسند ایشان در بیان این شهید فرمودند" شهید صیاد شیرازی یک روحانی و یک پارچه اخلاص بودند".

امیر هاشمی با بیان اینکه از مهر ماه سال 57 تا لحظه شهادت شهید صیاد شیرازی همراه و یار این شهید بودند، افزود: او واقعاً برای خدا کار کرد و چون برای خدا کار می‌کرد بنابراین خدا به او عزت داد و در دل همه مردم نفوذ کردند.

وی با بیان اینکه زندگی شهید صیاد شیرازی را نمی‌توان در یک ساعت و چند جلسه بیان کرد، اظهار کرد: این شهید قبل از انقلاب اسلامی نقش ارزنده‌ای در سازماندهی نیروهای انقلابی برای پیوستن ارتش به انقلاب و حتی در دوران جنگ تحمیلی و عملیات‌های مختلف داشتند.

خدمتی که شهید صیاد شیرازی در کردستان کردند ستودنی بود

مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح گفت: خدمتی را که شهید سپهبد صیاد شیرازی به کردستان کرد جا داشت و قابل ستایش بود و این خدمت به حدی بود که رهبر انقلاب در زمان شهادتشان بر تابوتش بوسه زدند و امروز مردم کردستان برایش مراسم یادواره برگزار می‌کنند.

وی از ارتش به عنوان بازوی انقلاب نام برد و گفت: در بدنه اصلی ارتش جمهوری اسلامی که 70 درصد آن پرسنل وظیفه هستند و از فرزندان مردم هستند و درصد زیادی هم که درجه‌دار هستند از طبقات متوسط و محروم جامعه که خود مردم هستند تشکیل شده است.

مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه زندگینامه شهید سپهبد صیاد شیرازی را می‌توان در 100 کتاب نوشت، خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 40 کتاب در مورد زندگی شهید صیاد شیرازی چاپ شده است.

شعار ما در کردستان «ید واحده» بود

وی گفت: شعار ما در کردستان این بود که «ید واحده» باشیم و بودیم و از مسئولان استان تا جایی که می‌توانند به مردم خدمت کنند چرا که قطعاً دشمن نمی‌تواند نفوذ پیدا کند و راهش بسته خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 612148
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.