به گزارش ایرنا، پرویز کولانی روز دوشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی افزود: تا زمانی که مردم و مسئولان به خودباوری نرسند کاری نمی توان کرد و این یک ضعف بزرگی است اگر این امر را اصلاح نکنیم نمی توانیم از ظرفیت ها به درستی استفاده و بهره برداری کرد.
به گفته وی رسیدن به خودباوری، توجه و سرمایه گذاری به منابع و ظرفیت ها پاسخگوی نیازهای ما هستند و می توانند مشکلات ما را مرتفع کنند.
کولانی با بیان اینکه ضعف در مسائل اقتصادی یکی از مسائلی است که منجر به وابستگی های سیاسی و فرهنگی می شود افزود: این مسئله به عنوان یک موضوع مهم و بنیادی در مناسبات بین المللی و جهت گیری های سیاسی یک نقش مهم و تعیین کننده ای دارد.
وی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی کشور در تمامی زمینه ها به ویژه مسائل اقتصادی در زمینه تولید،اشتغال یک کشور عقب افتاده ایی بود که از کوچکترین تا بزرگترین کالاها را به کشور وارد می کردند و سرمایه گذاری، عمران و آبادانی در کشور معنا نداشت.
فرماندار قروه اضافه کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از مواردی که دشمنان همواره روی آن دست گذاشتند و سعی کردند ملت ما را تحت فشار قرار بدهند بحث مسائل اقتصادی و تحریم ها است که تا الان نیز ادامه دارد.
کولانی افزود: باید کشور را در برابر تکانه های اقتصادی، مسائل سیاسی و سایر مسائل دیگر مقاوم سازی کرد و این امر در بستر دیگران محقق نمی شود بلکه مقاوم سازی باید در بستری انجام گیرد که منابع آن غنی باشد.
وی اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک نسخه تقویت کننده اقتصاد و بنیان های اقتصاد دانست و گفت: مسئله اقتصاد مقاومتی به عنوان یک دستور کار و اولویت مسئولان نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است.
این مسئول اظهار کرد: مفهوم اقتصاد مقاومتی، استفاده نهایی از ظرفیت های داخل کشور است که آن ها از حالت بالقوه خارج و به ظرفیت بالفعل تبدیل کرد.
وی اضافه کرد: مدیران و مسئولان باید پای کار باشند و برای مبارزه با بیکاری، اعتیاد، عدم سرمایه گذاری و مسائل و مشکلات در جامعه توجه ویژه ای کرد و در این زمینه قدم برداشت.
به گفته وی اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و مسئولان نظام است که باید این موضوع را به عنوان دغدغه های خانواده و مردم تلاش کرد و با برنامه ریزی فعال تر و پویاتر حرکت کرد.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345 /3020
**خبرنگار:سارا صالحی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.