به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ عبدالمحمد زاهدی در ادامه دیدارهای نوروزی، در نشست صمیمی با اعضای منتخب سازمان های مردم نهاد جوانان استان افزود: در دنیای مدرن، بحثی تحت عنوان مشارکت مطرح است که این امر، مشارکت در حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و همه شئون جامعه را شامل می شود و بر مشارکت مردم در همه امور جامعه تاکید دارد.
وی در سخنان کوتاهی به دموکراسی نماینده ای و دموکراسی مشارکتی به عنوان مباحث فلسفه مشارکت اشاره کردو ادامه داد: دموکراسی نماینده ای به معنی شرکت در انتخابات و تعیین نمایندگان، رئیس جمهور و ... است اما دموکراسی مشارکتی به این معناست که افراد جامعه در همه امور جامعه مشارکت داشته باشند و نظر خود را هم ابراز و هم اعمال نمایند.
وی در این خصوص احزاب را نماد مشارکت سیاسی عنوان کرد و اظهار کرد: در سایر حوزه ها، سازمان های مردم نهاد هم بیان کننده نظرات و دیدگاه های مردم هستند و هم پیگیر تحقق خواست ها و مطالبات جامعه.
زاهدی ادامه داد: به یک معنا مجموعه سمن ها نماینده افکار عمومی جامعه هستند و اگر در موضوعی به جمعبندی مشترکی برسند می توان آن را به عنوان نظر مردم مورد استناد قرار داد.
استاندار کردستان، تمرین مدیریت و کار جمعی را از دیگر فلسفه های ایجاد سمن ها دانست و افزود: این تمرین مدیریت و نیاز به آموزش و در یک معنا تقویت هوش هیجانی و توان حضور در جامعه را که کار بسیار مهمی است سازمان های مردم نهاد می توانند به عهده بگیرند.
زاهدی ضمن اشاره به اینکه رشد (کمی و کیفی) سازمان های مردم نهاد در دولت تدبیر و امید با دوره گذشته قابل قیاس نیست، اضافه کرد: مهمترین مساله در فعالیت سازمان های مردم نهاد به زمان حرکت کردن است به این معنا که بدانند مساله روز چیست و جامعه نیازمند پرداختن به چه نوع مساله ای است.
وی همچنین با تاکید بر اهمیت نوآوری سمن ها در رشته فعالیت خود افزود: پدیده ای اگر نتواند خود را به روز کند و نیازهای زمان را درک نکند نمی تواند تداوم داشته باشد.
زاهدی در این نشست صمیمی در تشریح برخی مسائل کردستان برای فعالین اجتماعی جوان استان، گفت: مشکل اصلی کردستان و چند استان دیگر کشور توسعه است توسعه امری دست یافتنی بوده که تا خود مردم نخواهند محقق نخواهد شد.
وی افزود: خوشبختانه گفتمان توسعه در میان نخبگان استان به راه افتاده و زمان آن رسیده که مردم به این باور برسند زندگی فقط گذران معیشت نیست بلکه می توانند ثروت و رفاه داشته باشند.
زاهدی با اشاره به وجود مشکل اشتغال در استان و استفاده از طرح های اشتغالزایی زود بازده، اضافه کرد: اگر طرح های پیشران توسعه در استان نداشته باشیم، طرح های زودبازده پایدار نخواهند ماند.
استاندار همچنین بر اهتمام در نهادینه کردن تفکر خروج از زندگی معیشتی، تاکید کرد: اگر سطح توقع مردم را در هر بحثی از جمله فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی پایین بیاوریم به مردم خیانت کرده ایم.
زاهدی با یادآوری تاکید رئیس جمهوری بر لزوم آشنایی مردم با حقوق شهروندی خود، افزود: این آشنایی موجب افزایش مطالبات مردم می شود که در کنار آن، ایجاد زمینه مشارکت موجب تحقق این مطالبات با همکاری دولت و مردم فراهم می شود.
وی در خصوص افتتاح طرح های اقتصادی و عمرانی در سفر اخیر دکتر روحانی به کردستان، گفت: تمامی طرح های افتتاح شده در این سفر فعالیت خود را به صورت صد در صد آغاز کرده بودند و هیچ پروژه ای که بعد از افتتاح تکمیل شود در لیست طرح های قابل افتتاح قرار ندادیم.
زاهدی در تکمیل این توضیحات با بیان اینکه دولت هایی که سعی می کنند خودشان کلنک بزنند و خودشان روبان قیچی کنند، کارهایی که انجام می دهند بزرگ نخواهد بود ادامه داد: ساخت پتروشیمی کردستان از سال 82 آغاز شد طی 10 سال حدود 20% پیشرفت داشت و طی 3 سال بیش از 80% پیشرفت و به بهره برداری رسید، لاستیک بارز نیز طی 3 سال 23% پیشرفت داشت و در 3 سال اخیر بیش از 70 درصد باقی مانده آن تکمیل و به بهره برداری رسید و طبیعی است ما نیز طرح هایی را شروع کنیم و در دولت آینده به بهره برداری برسد.
استاندار کردستان ضمن تشریح تغییر شرایط واگذاری معادن استان و تاکید بر واگذاری به شرط فرآوری و عدم خام فروشی، به سرمایه گذاری خارجی بی سابقه 610 میلیون دلاری در استان نیز اشاره ای کوتاه کرد.
در سرشماری سال 1395 جمعیت کردستان یک میلیون 603 هزار و 11 نفر سرشماری شده که از این تعداد 70/8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
3020/ 1904
**دریافت کننده: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.