به گزارش ایرنا آنها به این شکل تلاش می کردند تا بیشتر خود را مطرح کنند یا اگر کسی آنها را نمی شناسد با او آشنا شوند شناخته شدن و مطرح شدن نام یک کاندیدا یک مزیت برای او است چرا که احتمال افزایش آرای او را در انتخابات افزایش می دهد.
انتخابات این بار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی رنگ و روی دیگری پیدا کرده است و بسیاری از کاندیداها برای مطرح کردن خود از این شیوه بهره می گیرند.
بسیاری از اعضای کنونی شورا اگر کانالی داشته اند آنها را فعالتر کرده اند و اگر هم کانالی ندارند یک کانال راه اندازی کرده اند.
هر چند برخی حضور خود را در گروه های مجازی بیشتر کرده اند و سعی می کنند به طور غیرمستقیم به مطرح کردن خود بپردازند اما برخی فراتر رفته اند و کانال ها و گروه های مختص به خود ایجاد کرده اند تا از آن طریق عملا به تبلیغات بپردازند.
برخی از این کاندیداها عنوان گروه یا کانال خود را حامیان فلان کاندیدا نامیده اند و هیچ نگرانی هم ندارند که مستقیما و برخلاف قانون به تبلیغات انتخاباتی بپردازند.
مساله دیگر نبود نظارت کافی بر این کانال ها و گروه ها است به طوری که برخی از کاندیداهایی که هنوز از کانال تایید صلاحیت عبور نکرده اند و باید محتاط تر رفتار کنند، اطلاعات نادرست و بعضا کذبی در مورد سوابق و پیشینه خود به مردم ارائه می کنند.
حتی دیده شده کاندیدایی که کارمند هیچ نهادی نیست خود را کارمند نامیده است و رزومه ای ناصحیح را در این گروه ها و کانال ها به خود نسبت داده است.
انتظار می رود هیات های اجرایی و نظارت و دیگر ارگان های مرتبط با نظارت بیشتر بر عملکرد کاندیداها، این اعمال را نیز در تایید صلاحیت مدنظر قرار دهند.
همچنین گروه های تلگرامی برای نظارت و بررسی توانمندی کاندیداها به ویژه کاندیداهایی که اکنون عضو شورای شهر هستند، شکل گرفته اند اعضای حاضر در این گروه ها نیز به بحث در مورد کاندیداها می پردازند و گفت و گوهای زیادی در این موارد در چنین گروه هایی جریان دارد.
البته به طور کلی فضای انتخاباتی بر بسیاری از گروه ها حاکم است و مطالبی در این زمینه در آنها منتشر می شود.
هر چند گرم شدن فضای انتخاباتی و جلو افتادن تب و تاب انتخابات یکی از مزایای وجود شبکه های اجتماعی است اما معایب و مشکلاتی نیز وجود دارد که به برخی از آنها اشاره شد.
یکی دیگر از این معایب، تخریب کاندیداهای یک گروه و حزب با استفاده از ابزار شبکه های اجتماعی است.
هر چه به زمان انتخابات نزدیک تر می شویم حتی حجم انتقادات به گروه ها و جریان های مختلف نیز افزایش می یابد و افراد و گروه های خاص به دنبال تاثیرگذاری بر تصمیم و نظر مردم پیش از برگزاری انتخابات هستند.
6108/1904
**خبرنگار: امید بهمنی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.