مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در قالب طرح نظارت دامپزشکی استان بر اماکن تولید توزیع و نگهداری و عرضه انواع فرآورده خام دامی در نوروز 96 بیش از 16 تُن انواع فرآورده دامی غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا، مجتبی ورمقانی با بیان این مطلب گفت: این مقدار فرآورده دامی غیرقابل مصرف در بازدیدهای کارشناسان این اداره کل از مراکز تهیه، توزیع و عرضه انواع فرآورده خام دامی کشف و ضبط شده بود.

وی اظهار کرد: این مقدار فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف، با توجه به اینکه می توانست سلامتی شهروندان را با خطراتی مواجه سازد، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش تقاضای مصرف انواع فرآورده خام دامی در ایام تعطیلات نوروز و این اداره کل در راستای نظارت مستمر بر چگونگی رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی در اماکن تهیه، تولید، توزیع، نگهداری و عرضه انواع فرآورده خام دامی، کل طرح تشدید نظارت بهداشتی بر این گونه اماکن را از 25 اسفند 95 تا 14 فروردین 96 اجرا کرد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در این راستا با هماهنگی های به عمل آمده با سازمان های مرتبط بیش از 460 اکیپ روز بصورت ثابت و سیار با 928 نفر روز فعالیت در تعطیلات نوروز و با برنامه ریزی منظم از تمامی مراکز تهیه و توزیع فرآورده خام دامی مورد بازدید قرار گرفت.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در اماکن تهیه و نگهداری و توزیع فرآورده خام با شماره پیغامگیر 1512 اطلاع رسانی کنند. استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه نزدیک به 24 هزار تن گوشت قرمز و 181 هزار تن شیر از این تعداد دام تولید می شود. جمعیت دامی استان کردستان حدود 2 میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) و 200 هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.