قائم مقام کمیته امداد کردستان گفت: آموزش‌های فنی و مهارت‌آموزی بیش از هشت هزار مددجوی کردستانی باهدف افزایش تخصص و مهارت شغلی مددجویان انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، رضا طاهری بابیان اینکه یکی از فعالیت‌های این نهاد که با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت انجام می‌شود، مهارت‌آموزی و آموزش فنی مستعدین اشتغال است، عنوان کرد: هشت هزار و ۳۲۹ نفر از افراد تحت حمایت این نهاد در سال ۹۵ آموزش شغلی داده‌ شده‌اند.

وی افزود: مهارت‌آموزی، پایدارسازی و توسعه مشاغل ایجادشده، کارآفرینی و حرفه‌آموزی از دیگر اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی اشتغال کمیته امداد است.

طاهری در ادامه بابیان اینکه دوره‌های آموزشی برگزارشده درزمینه های کشاورزی، دام‌پروری، شیلات، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی، فنی و خدمات بوده است، گفت: دو هزار و ۵۰ نفر از افراد آموزش‌دیده مددجویان شهری و ۶ هزار و ۲۷۷ نفر از این افراد را مددجویان روستایی تشکیل می‌دهند.

وی اظهار کرد: این نهاد تلاش می‌کند با برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و مهارت‌آموزی موردنیاز جامعه هدف درنهایت موجب افزایش تخصص و مهارت شغلی مددجویان تحت حمایت شود.

قائم‌مقام کمیته امداد کردستان گفت: کمیته امداد در کنار آموزش شغلی مددجویان با استفاده از افراد متخصص از طریق مشاوره شغلی در جهت پایداری، ارتقاء و توسعه مشاغل ایجادشده تلاش می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری  با عنوان سال تولید و اشتغال افزود: کمیته امداد تلاش می‌کند در جهت افزایش کمی و کیفی برنامه‌های اشتغال و آموزشی افراد تحت حمایت در زمینه کاهش نرخ بیکاری و همچنین افزایش تولید در جامعه تاثیر گذار باشد.

طاهری در پایان گفت: این نهاد با آموزش و پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت زمینه خوداتکایی و استقلال شغلی و اقتصادی آنان را فراهم می کند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.