به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون یاسمی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان افزود: براین اساس و با فرهنگ‌سازی و انسجام‌بخشی به فعالیت‌ها، با کاهش چهار درصدی مصرف انواع فرآورده های نفتی نسبت به سال 94 روبرو شدیم.
وی اظهار کرد: در این مدت 407میلیون لیتر بنزین در استان مصرف شده که این میزان نسبت به سال گذشته با افزایش چهار درصدی همراه بوده است.
مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان همچنین به مصرف 113میلیون لیتری نفت سفید و کاهش 16درصدی این فرآورده در استان اشاره کرد و گفت: دلیل این کاهش اجرای طرح ساماندهی توزیع کالابرگ نفت سفید، ثبت نام خانوارها در سایت تجارت آسان و منطقه ای کردن سهمیه نفت سفید و گازکشی روستاهای استان بوده است.
وی در ادامه با اشاره به مصرف دیگر فرآورده های نفتی در استان افزود: در این مدت 320میلیون لیتر نفتگاز در استان مصرف شده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 9درصدی را نشان می دهد.
یاسمی همچنین به مصرف 177میلیون متر مکعبی CNG در استان اشاره کرد و گفت: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش هشت درصدی همراه بوده است.
به گفته وی در راستای اجرای طرحهای همسو با اقتصاد مقاومتی در سال 95 بیش از 36 میلیون لیتر نفتگاز به اقلیم کردستان عراق صادر شده و سود حاصل از اجرای این طرح بین بیش از 17هزار خانوار شعاع 20 کیلومتری مرز تقسیم شد.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح صادرات نفتگاز، خروج فرآورده از مجاری غیرمجاز به حداقل ممکن رسیده است اظهار کرد: جمع آوری دلالان سوخت، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه نفتگاز، نظارت بیشتر و درآمدزایی دولت از جمله مزایای این طرح است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان در ادامه به تامین سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی استان اشاره کرد و افزود: در سال 95 بیش از 260میلیون لیتر نفتگاز به این نیروگاه ارسال شده و این میزان نسبت به سال گذشته با رشد 67 درصدی روبرو شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه روزانه بیش از سه میلیون لیتر فرآورده های نفتی در سطح استان مصرف می‌شود، بیان کرد: هم اکنون بیش از 226 دستگاه نفتکش در ناوگان حمل ونقل منطقه مشغول تامین و توزیع مطلوب فراورده های نفتی هستند.
هم اکنون 9 ناحیه، سه واحد تاسیسات انبار نفت، 440 فروشندگی روستایی، 66 باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و بیش از 52 جایگاه CNG، سوخت موردنیاز مردم استان را تأمین می کنند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.