بابک رستم پور روز سه شنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا افزود: افرادی که در فضای مجازی موج سواری می کنند خود در اجرای پروژه مسئولیت داشتند و پاسخگویی به نیاز و مطالبات شهروندان موج سواری نیست.
وی خاطر نشان کرد: در ابتدای شروع پروژه آبابا لند افرادی مدعی بودند این پروژه توجیه اقتصادی ندارد لذا با جو سازی و متشنج کردن فضا می خواستند مانع از اجرای پروژه شوند در حالی که این پروژه توجیه اقتصادی دارد و حتما این پروژه انجام می شود.
شهردار بانه با بیان اینکه افرادی از ابتدای شروع پروژه آربابا لند خود از حامیان پروژه بودند هم اکنون با نزدیک شدن به زمان انتخابات برای تبلیغات خود با ادامه این پروژه مخالفت می کنند گفت: فضایی که ایجاد شده مانع از ادامه کار پروژه آربابا لند نمی شود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه حمایت از سرمایه گذار خارجی یکی از اهداف دولت تدبیر و امید است و همچنین سرمایه گذار خارجی با سرمایه گذاری، ارز وارد کشور می کند از تمام ظرفیت های قانونی خود برای حمایت از سرمایه گذار استفاده می کنیم.
رستم پور تاکید کرد: زمان اجرای پروژه آبابا لند برای شهرداری بسیار اهمیت دارد و با توجه به اینکه درخواست مطالبات شهروندان برای شهرداری اهمیت زیادی دارد به سرمایه گذار تذکرات لازم داده شده است.
وی با بیان اینکه مدت قرارداد پروژه آبابا لند بدون در نظر گرفتن فصل کاری 36 ماهه است گفت: هنوز زمان قرارداد به پایان نرسیده و با تایید دستگاه نظارتی در صورت نیاز زمان قرارداد قابل تمدید است و با توجه به اینکه شرایط جوی در بعضی از فصول سال مانع انجام کار می شود باید فصل کاری را در نظر گرفته شود.
رستم پور تصریح کرد: سرمایه گذار پروژه آربابا لند اقداماتی انجام داده اما احداث شهر بازی با تاخیر زمانی مواجه است و این پروژه تاکنون با شکست مواجه نشده است.
وی با بیان اینکه حفظ سرمایه گذار از وظایف همه مسئولین است ادامه داد: باید با تعامل سازنده و حفظ جایگاه سرمایه گذار از وی حمایت کنیم چراکه جذب سرمایه گذار از سیاست های دولت تدبیر و امید است و باید برابر با قانون اقدام کنیم.
به گفته شهردار بانه با توجه به ضمانت هایی که در قبال اجرای پروژه آبابا لند به وثیقه گذاشته شده این پروژه با مشکل در اجرا مواجه نمی شود و علاوه بر سرمایه گذار خارجی سرمایه گذاران دیگری حاضر به اجرای این پروژه هستند و هم اکنون برای اجرای پروژه آربابا لند مشکلی اجرایی وجود ندارد.
شهردار بانه تاکید کرد: شهربازی قبلی بانه در شان و جایگاه شهروندان بانه ای نبود امکانات این شهر بازی بسیار ابتدایی و فرسوده بود که ضروری بود این شهر بازی تخریب و بازسازی شود.
وی بابیان اینکه پروژه آبابا لند به لحاظ حقوقی و عقد قرار داد به صورت استانی دنبال شده خاطر نشان کرد: با توجه به حجم بالای پروژه مصوبه آن در اختیار شورا نبوده قرار داد سرمایه گذار مصوبه استانی دارد و در استان تصویب شده است.
رستم پور به ضمانت هایی که در قبال پروژه 'آبابا لند' به وثیقه گذاشته شده اشاره کرد و عنوان نمود: شهرداری یک واحد مسکونی 2 طبقه با چند واحد تجاری، یک قطعه زمین، به عنوان تضمین و ضمانت اجرایی پروژه از سرمایه گذار به رهن گرفته است.
وی افزود: سرمایه گذار هفده درصد حق بار گذاری در فضای پروژه را دارد برابر عقد قرار داد زمان عقد قرار داد 2 دوره نفوذ و قطعیت دارد و سرمایه گذار با موافقت نامه 'بی او تی'قرار داد را امضا کرده که برابر عقد قرار داد دوران نفوذ شروع شده است.
وی گفت: تا دوران قطعیت فاصله زمانی وجود دارد در این فاصله زمانی سرمایه گذار ضمانت نامه حسن انجام تعهدات خود را تامین می کند و نقشه و مشخصات اجرا آماده می شود که برابر قانون پنج درصد ضمانت نامه سرمایه گذار در دست شهرداری خواهد بود تا دوران قطعیت شروع شود و هنوز دوران قطعیت شروع نشده است.
وی با بیان اینکه 'آربابا لند' نام تجاری شرکت است تصریح کرد: نام پروژه احداث پروژه مجموعه تجاری، اقامتی و خدمتی منطقه نمونه گردشگری دوکانان است و نام شرکت سرزمین شادی های آربابا است و آربابا لند نام تجاری شرکت است.
رستم پور ادامه داد: مطالعات جامع گردشگری منطقه گردشگری بانه انجام و مقرر شد که این پروژه در 6 هکتار طراحی و به یک مجموعه تجاری، خدماتی و رفاهی تبدیل شود که در نوروز 94 حاجی فاروق سرمایه گذار خارجی پیشنهاد اجرای این پروژه به شهرداری بانه را داد و سرمایه گذار با برنامه و مشخصاتی که به شهرداری ارائه داد نیازی به توسعه بیشتر از 6 هکتار داشت که بخشی از اراضی ملی و خارج از محدوده اراضی منابع طبیعی به پروژه الحاق شده که به 204 هکتار رسید.
در فضای مجازی کمپینی به نام 'چهارشنبه ها کجا برویم' تشکیل شده و حامیان این کمپین ادعا دارند که پروژه 'آربابا لند' شکست خورده و سرمایه گذار به تعهدات خود عمل نکرده و این پروژه ادامه نخواهد داشت حامیان این پروژه با جمع اوری امضا در فضای مجازی خواستار ادامه پروژه هستند و از طرفی درخواست می کردند که منطقه نمونه گردشگری دوکانان مانند گذشته بازسازی شود.
شهرستان بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469
××خبرنگار: زینب طلائی/××انتشار دهنده:
××آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
IRNSANDAJ@
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.