ماموستا محمد امین راستی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، دوازدهم فروردین را یکی از روزهای تاریخی ایران اسلامی عنوان کرد و افزوذ: امام خمینی (ره) در سال 57 حکومت اسلامی ایران را تاسیس کرد.
وی با بیان اینکه هر کشوری برای اداره جامعه و رفع نیازهای بشری نیازمند قانون است اضافه کرد: در کشورهای غیر اسلامی قوانینی برای رفع نیازهای بشری وضع شده که اصول آن بر اساس تراوش های فکری انسان است.
وی با اشاره به اینکه قوانین جمهوری اسلامی برگرفته از آموزه های اسلامی و قرآن کریم است گفت: حکومت اسلامی، نظامی بر پایه احکام الهی، با اقتباس از قرآن و شریعت حضرت محمد (ص) وضع شده و بر خلاف سایر نظام های غیر اسلامی جهان ضامن و پاسخگوی تمام نیازهای بشریت است.
به گفته وی، جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظام های حکومتی است که با الهام از قوانین و تعالیم نجات بخش اسلام الگوی جدیدی در عرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه می دهد.
وی استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران در روز 12فروردین سال 58 را ثمره مبارزات ضد طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران دانست و افزود: در این روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از دو هزار و 500 سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.
پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷، به طبق فرموده امام خمینی (ره) همه‌ پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر کشور برگزار شد و ۹۸٫۲ درصد از واجدان شرکت در همه‌پرسی با دادن رای 'آری'، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.
روز 12 فرودین نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور تشکیل شد و این روز در تقویم ایران به عنوان روز جمهوری اسلامی نام گزاری شده است.
7352/ 1908
** خبرنگار: شیوا اردلان منش/ ** انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.