به گزارش خبرنگار ایرنا حسین مهری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در سنندج افزود: در سال گذشته آدرس و اطلاعات جغرافیایی، شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، بوشهر، قزوین و قم بر روی نقشه، استاندارد و هوشمند شد.
وی گفت: در سال گذشته، از 50 میلیون رکورد کدپستی شناسایی شده در کشور، 40 میلیون رکورد به روز شده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: همچنین در این مدت، طول و عرض جغرافیایی(ژئوکد) 13 میلیون و 500 هزار ساختمان در کشور، استاندارد و ثبت شد.
وی با بیان اینکه بر اساس طرح GNAF تمامی اطلاعات اماکن شهری و روستایی شامل کدپستی، طول و عرض جغرافیایی و آدرس پستی هوشمند خواهد شد اضافه کرد: به دنبال اجرای این طرح، به تمامی ساختمان ها و اماکن، کدپستی ویژه اختصاص داده می شود.
وی اظهار کرد: اجرای این طرح، تحول عظیمی در خدمات پستی ایجاد و موجب شفافیت در آمار و سلامت اقتصادی کشور خواهد شد.
وی به تصویب اساسنامه شرکت ملی پست در سال 95 اشاره کرد و گفت: بر این اساس، شرکت ملی پست 2 وظیفه توسعه زیرساخت های پستی و انجام خدمات پایه پستی به هموطنان را با قیمت پایین، برعهده دارد.
مهری افزود: در سال 96، به 2 اپراتور جدید مجوز فعالیت داده می شود و برای اولین بار در کشور، پست خصوصی در کنار پست دولتی، به مردم خدمات ارائه خواهد داد.

** جابجایی 496 میلیون مرسوله پستی در سال 95 در کشور
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: در سال گذشته، حجم مرسولات پستی در کشور 496 میلیون مرسوله بوده که بیشترین رشد در بخش بسته و امانت بوده است.
مهری با بیان اینکه حدود 60 درصد از مرسولات پستی، مربوط به بسته و امانت بوده افزود: سرویس پست سفارشی در سال 95 نسبت به سال 94، 14 درصد رشد یافته که رشد مطلوب است.
وی از کاهش سه درصدی حجم مرسولات پست پیشتاز در سال 95 نسبت به سال 94 خبر داد و اضافه کرد: این کاهش به دلیل تغییر جهت گیری مردم در جهان، از پست نامه به سمت بسته و امانت است.

** جابجایی 9 میلیون و 400 هزار مرسولات وارده و صادره پستی در سال 95 در استان کردستان
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سال گذشته در کردستان، 9 میلیون و 400 هزار مرسوله وارده و صادره جابجا شده است افزود: از این مقدار، مرسولات صادره استان 10 درصد و مرسولان وارده، 3،2 درصد رشد داشته است.
مهری ادامه داد: طی سال گذشته در مجموع، چهار میلیون و 500 هزار مرسوله صادره و چهار میلیون و 900 هزار مرسوله، وارده بوده است.
وی با بیان اینکه در قالب طرح GNAF، هم اکنون در کردستان 888 هزار رکورد کدپستی ثبت شده است اضافه کرد: از این رقم، 644 هزار رکورد شهری و 244 هزار رکورد روستایی بوده است.
مهری با اشاره به اینکه هم اکنون اطلاعات 97 درصد اماکن شهری کردستان بروز رسانی شده ادامه داد: حدود 80 درصد اماکن روستایی نیز در استان به روز رسانی شده که تا آخر اردیبهشت سال جاری، 100 درصد امکان شهری و روستایی کردستان به روز رسانی خواهد شد.
مدیر عامل شرکت ملی پست ایران با بیان اینکه طول و عرض جغرافیایی(ژئوکد) 275 هزار ساختمان در استان ثبت شده است اضافه کرد: حدود 95 درصد از ساختمان های شهری کردستان، ژئوکد شده است.
به گفته مهری، یکی از مشکلات کردستان نبود نقشه های بومی است که قرار است با همکاری شهرداری و سازمان ثبت و اسناد استان، بحث هوشمند کردن نقشه های بومی دنبال شود.
وی با بیان اینکه شرکت پست کردستان در بهمن ماه سال گذشته، رتبه اول کشوری را در شاخص های مختلف کسب کرد افزود: در سال جاری، پست لجستیکی کردستان ستاب بیشتری خواهد گرفت که زمینه مناسبی را برای اشتغال زایی بخش خصوصی فراهم می کند.
هم اکنون شرکت ملی پست در هزار و 700 نقطه از استان کردستان، به مردم خدمات ارائه می دهد.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.