مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: واقف خیر اندیش بانه ای منزل مسکونی 150 مترمربعی خود را برای کمک به هزینه های نیت مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) این شهرستان وقف کرده است.
حجت السلام مصطفی نوروزی گفت: ارزش این وقف حدود یک میلیارد و 200 میلیون ریال بوده که در آغازین روزهای سال جدید نوید دهنده سالی پر برکت در زمینه سنت حسنه وقف برای کردستان است.
حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه قدیمی ترین موقوفه استان مربوط به موقوفه محمد حسن خان در بیجار است گفت: همچنین بزرگترین موقوفه استان میر محمود قروه با چهار هزار رقبه، کوچکترین موقوفه شامل سه درخت گردو مربوط به واقف محمد خلیلی در بانه و وسیع ترین موقوفه استان موقوفه حاج عبدالمجید نصرتی با کاربری زراعی در کامیاران است.
وی 93 درصد موقوفات استان را مربوط به مساجد دانست و افزود: درصد بسیار کمی از موقوفات استان مربوط به توسعه و ترویج قرآن، تعزیه و عزاداری، آموزش، تهیه جهیزیه، کمک به دانش آموزان بی بضاعت و دیگر موارد است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: کردستان هم اکنون نیازمند وقف جدید با نیات جدید در زمینه های مختلف خیرات و مبرات، فرهنگی، قرآنی، تبلیغاتی، علم و فناوری و کمک به بیماران است.
هم اکنون بیش از یک هزار و 820 موقوفه با 19 هزار رقبه در کردستان وجود دارد که 803 مورد از این موقوفات منفعتی و یک هزار و 16 مورد آن نیز انتفاعی است.
3034/ 3020
**خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.