سید محسن علوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت 134 هزار و 668 نفر در مراکز اقامتی شامل هتل ها، مهمانپذیرها، خانه مسافر، کمپ های موقت، مدارس استان و مراکز اقامتی ادارات دولتی اسکان داده شده اند.
وی همچنین به فعالیت مستمر اکیپ های نظارتی در ایام تعطیلات نوروز 96 اشاره کرد و گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون بیش از 20 هزار و 50 مورد بازدید از مراکز و تاسیسات خدمات رسان به گردشگران نوروزی صورت گرفته و طی این بازدیدها 177 مورد تذکر، 97 مورد تشویقی و 2 مورد اخطار صادر شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با اشاره به ورود گردشگران خارجی از مرز رسمی باشماق مریوان افزود: در راستای رفاه حال این گردشگران مرکز اطلاع رسانی گردشگری در این مرز راه اندازی شده و آماده ارائه خدمات به گردشگران خارجی می باشد.
علوی اظهار کرد: تعداد گردشگران خارجی وارد شده از مرز رسمی باشماق از ابتدای تعطیلات نوروز تا پنجم فروردین نیز شامل یک هزار و 142 نفر بوده است.
وی ضمن قدردانی از تمامی کسانی که به گردشگران نوروزی خدمات رسانی می کنند، گفت: کردستان با وجود جاذبه های متنوع طبیعی، تاریخی، تجاری، فرهنگی و مردمی مهمان نواز، به یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.
وی ادامه داد: تلاش گسترده و خدمات رسانی به گردشگران نوروزی در استان طی این ایام، توسط مسئولان و مردم در حال انجام است.
استان کردستان دارای یک هزار و 519 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و هم اکنون 828 مور از این تعداد شامل 763 اثر، هشت مورد میراث طبیعی، 49 مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.
نوروز سال 1395 در مجموع بیش از 400 هزار گردشگر از مناطق مختلف کردستان بازدید کرده بودند.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده /** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.