به گزارش ایرنا، حمید گلالی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این جشنواره که به همت ستاد خدمات سفر برپا شده است، برنامه های متنوع فرهنگی و هنری اجرا می شود و تا 12 فروردین دایر است.
وی اضافه کرد: موسیقی سنتی توسط عثمان مریوانی، مراسم حاجی فیروز و ننه سرما، اجرای ساز و دهُل محلی توسط جعفر بوکانی و اجرای نمایش، موسیقی محلی کرمانشاهی از جمله برنامه هایی خواهد بود، که اجرا می شود.
او اظهار کرد: معرفی غذاهای محلی و لباس مردانه و زنانه کُردی، اجرای رقص کُردی، رقص چوب بازی و دو دستماله لُری، فراخوان نقاشی کودک با محوریت جشنواره اقوام و آئین های نوروزی و اجرای مراسم سوارکاری، اجرای برنامه با پوشش محلی و اجرای موسیقی عربی از دیگر برنامه های این جشنواره است.
گلالی پور گفت: این شهرستان با داشتن 350 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی و آثار شهیری چون تپه باستانی زیویه و مسجد 2مناره، همواره مورد توجه گردشگران بوده است.
وی بیان کرد: بناهای مسجد های شیخ مظهر در شهر، مسجدهای روستاهای تمبربگ، ترجان و خانه اربابی قلندر و حمام تاریخی آن روستا و همچنین روستای مذهبی مولان آباد با قرآن ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور، آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.
او ادامه داد: امسال برای استقبال از مهمانان نوروزی در شهرستان سقز پنج هتل، چهار مهمانپذیر، 24 مدرسه و یک مرکز رفاهی با ظرفیت هزار و 700 نفر مهیا شده است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/ 3020
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.