به گزارش خبرنگار ایرنا، بخشدار کلاترزان روز شنبه در آیین افتتاحیه فاز اول شبکه فرعی سامانه سد آزاد با حضور رئیس جمهور و وزیر کشاورزی با اشاره به اینکه شویشه از اراضی مستعد کشاورزی برخوردار است گفت: افتتاح شهرک صنعتی شویشه می تواند زمینه ساز اشتغال و افزایش درآمد برای مردم این شهر باشد.
سیف الله ساعدی با بیان اینکه حذف شویشه از محور سنندج - مریوان اشتغال و خدمات را در این شهر با رکود مواجه کرده است افزود: این امر نیازمند نگاه ویژه مسئولان ارشد استانی به این شهر است.
وی به ظرفیت های بخش کشاورزی شهر شویشه اشاره کرد و گفت: در راستای گسترش انگور دیم درصددیم باغات انگور این شهر را به هشت هزار هکتار افزایش دهیم.
وی افزود: مرکز جهاد کشاورزی شویشه از مراکز فعال است و در راستای آموزش کشاورزان، توسعه باغات و اراضی کشاورزی اقدامات قابل تقدیری انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی می تواند رونق اقتصادی و اشتغال را در این شهر ایجاد کند، توسعه کشاورزی را تنها راهکار رکود اقتصادی در شویشه عنوان کرد.
ساعدی با اشاره به توپوگرافی این منطقه در توسعه باغات دیم، کاشت 32 هزار قلم انگور دیم در 40 هکتار از زمین های شویشه را از اقدامات جهاد کشاورزی استان بیان کرد.
وی افزود: با تلاش مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان 850 هکتار جنگل در استان احداث شده است و امید است این میزان به هفت هزار هکتار برسد.
در ادامه مسئول مرکز خدمات جهاد کشاورزی شویشه اظهار کرد: شویشه با وجود 20 واحد مرغداری گوشتی، سالانه سه هزار تُن گوشت مرغ تولید می کند.
کاوه نیکدل گفت: هم اکنون 2 واحد پرورش ماهی با ظرفیت نیم تُن، یک واحد گاوداری شیری نیمه صنعتی،سه واحد 50 راسی پرواربندی گوساله و 2 واحد پرواربندی نیمه صنعتی بره ظرفیت ویژه ایی در بخش کشاورزی ایجاد کرده است.
وی اظهار کرد: سالانه 9 هزار کیلو عسل با فعالیت 130 زنبوردار حرفه ایی در 2 هزار و 900 کندوی مدرن در شویشه تولید می شود.
همچنین کارخانه آجر در شویشه نیز افتتاح شد، افتتاح این کارخانه زمینه اشتغالزایی 200 نفر را فراهم می کند.
شهر شویشه با 450 خانوار و هزار و 400 نفر جمعیت، دارای 48 روستا و 43 دهیاری فعال است.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.