به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل کارخانه تولید کنسانتره آهن کیمیا معادن سپاهان کردستان، کارخانه تولید کنسانتره صبا نور کردستان و کارخانه تولید ایمپلنت های دندانی کردستان است.
**کارخانه تولید کنسانتره آهن کیمیا معادن سپاهان کردستان و طرح کارخانه تولید کنسانتره آهن شهرک بیجار کردستان از خدمات دولت تدبیر و امید برای فرآوری مواد معدنی با هدف تولید، اشتغال و ازرش افزوده بیشتر و جلوگیری از خام فروشی در استان است.
کارخانه تولید کنسانتره آهن کیمیا معادن سپاهان کردستان با ظرفیت اسمی 300 هزار تن کنسانتره آهن در سال احداث شده که همزمان با بهره برداری از آن زمینه اشتغال 93 نفر فراهم شد.
این کارخانه در محل معدن و محدوده سراب شهرستان بیجار در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع احداث شده و برای احداث آن 220 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
**کارخانه تولید کنسانتره آهن شهرک بیجار کردستان نیز با ظرفیت اسمی 675 هزار تن کنسانتره آهن در سال احداث شده و با آغاز به کار این کارخانه زمینه اشتغال 90 نفر به صورت مستقیم فراهم شده و در محل معدن، در شهرک بیجار در زمینی به مساحت 150 هزار متر مربع با صرف 581 میلیارد ریال سرمایه گذاری احداث شده است.
کارخانه تولید ایمپلنت های دندانی کردستان که توسط بخش خصوصی و با حمایت های دولت احداث شده نیز با ظرفیت اسمی تولید 200 هزار عدد ایمپلنت دندانی در سال همزمان با سفر رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
با آغاز به کار این کارخانه در نخستین روزهای سال 96 زمینه اشتغال دائم 41 نفر از شهروندان منطقه فراهم شد و این کارخانه در محل شهرک صنعتی دهگلان و در 2 هزار و 470 متر مربع احداث شده که برای احداث و تجهیز آن 72 میلیارد ریال هزینه شده است.
در سفر رئیس جمهوری و هیات همراه به کردستان چند طرح بزرگ صنعتی، کشاورزی، انرژی و عمرانی به ارزش بیش از 27 هزار و 500 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
میزان اشتغال زایی این طرح ها 6 هزار شغل مستقیم است که شامل پنج طرح بزرگ صنعتی از جمله کارخانه های لاستیک بارز کردستان، تولیدی های کنسانتره آهن صبانور و کیمیا معادن سپاهان و کیمیا کاشت اطبا، آبگیری دو سد مخزنی چراغ ویس سقز و سد زیویه کامیاران است.
تکمیل 18.5 کیلومتر از کریدور شمال-جنوب کشور (مسیر سنندج-دیواندره)، تکمیل 30 کیلومتر راه روستایی، تکمیل یک هزار و 170 واحد مسکن مهر، آبرسانی از سد چراغ ویس به شهر سقز، پایان عملیات اجرایی سد قوچم دهگلان، بهره برداری از تصفیه خانه سریش آباد از دیگر طرح هایی است که امروز با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.
بهره برداری از چهار طرح احداث و افزایش پست های برق استان شامل پست های 63.20 کیلووات بهاران سنندج، نظام آباد قروه، نگل سرآوباد و مریوان، افتتاح هفت طرح مخابراتی در قالب 833 طرح ایجادی و توسعه ای و احداث 100 ایستگاه دیجیتال روستایی صدا و سیما از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهور به کردستان است.
آغاز عملیات اجرایی باند دوم گردنه صلوات آباد و محور کامیاران - سروآباد با 760 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده از دیگر برنامه هایی که است در دومین سفر رئیس جمهوری به کردستان برنامه ریزی شده است.
رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در نخستین سفر خود به کردستان روز یکشنبه چهارم مرداد 1394 مهمان مردم استان بودند.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.