به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، کارخانه تولید کنسانتره آهن کیمیا معادن سپاهان کردستان از خدمات دولت تدبیر و امید برای فرآوری مواد معدنی با هدف تولید، اشتغال و ازرش افزوده بیشتر و جلوگیری از خام فروشی دراستان احداث شده که چرخ صنعتی آن همزمان با سفر حجت السلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به استان شروع به فعالیت می کند.
ظرفیت اسمی این کارخانه 300 هزارتن کنسانتره آهن در سال است که با آغاز به کار این کارخانه، در نخستین روزهای سال 96زمینه اشتغال 93 نفر فراهم می شود.
این کارخانه درمحل معدن و محدوده سراب شهرستان بیجار در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع احداث شده و برای احداث آن 220 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
پیش بینی شده در سفر رئیس جمهوری به کردستان پنج پروژه بزرگ اقتصادی به ارزش 21هزار و 280 میلیارد ریال بصورت همزمان افتتاح و برای یک هزار 884 نفر کردستانی بصورت مستقیم شغل ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، رشد 44 درصدی واحدهای فعال تولیدی کردستان، رشد هشت برابری سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی و سرمایه گذاری 610 میلیون دلاری خارجی از جمله دستاوردهای دولت طی نزدیک به چهار سال از فعالیت دولت یازدهم علی رغم وجود مشکلات مالی دولت در کردستان است.
پایان سال 92 میزان سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی کردستان یک هزار و 723 میلیارد ریال برآورد شده بود که هم اکنون میزان سرمایه گذاری در شهرک های استان 13 هزار و 382 میلیارد ریال برآورد شده که 11 هزار و 659 هزار میلیارد ریال از این میزان پس از سال 92 تا کنون روی داده است.
هم اکنون 697 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کردستان در چرخه تولید فعال هستند که 257 واحد شامل 35 درصد از واحدهای فعال پس از سال 92 وارد این چرخه شده اند.
30 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که 15 مورد از این تعداد، شامل 12 شهرک و سه ناحیه قابل واگذاری است.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/ انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.