پرویز کولانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از مولفه هایی است که همواره باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد چرا که اگر نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی بیندازیم؛ متوجه خواهیم شد یکی از زمینه هایی که دشمنان همواره تلاش کرده اند از این طریق به کشور آسیب وارد کنند موضوع اقصاد است.
به گفته وی بالفعل نمودن ظرفیت های اقتصادی کشور در زمینه های مختلف کشاورزی،صنعت،معدن، بازرگانی و کانالیزه کردن آن در خصوص ایجاد اشتغال و تولید پایدار یکی از مسائلی است که مجریان کشور برای آن برنامه ریزی لازم را باید به عمل آورند.
کولانی گفت: دولت تدبیر و امید با توجه به شعار سال گذشته و همچنین دغدغه ایی که دولتمردان دارند حرکت های عظیمی در خصوص اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال انجام داده است.
وی ادامه داد: در این راستا بسترهای اقتصادی همچون کاهش نرخ تورم، تثبیت نرخ ارز و زمینه ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شده است.
وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات انجام شده تعامل منطقه ای همراه با تدبیر با کشورهای جهان است که سبب شده است ایران به عنوان یک محل مناسب سرمایه گذاری با ذخایر عظیم مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار قروه افزود: اتکا به تولید داخلی ضمن تقویت تولید کنندگان و داشتن نگاه به داخل کشور می تواند اشتغال پایدار را فراهم کرده و کشور را در برابر تکانه های اقتصادی بیمه کند.
به گفته وی عزم دولت برای تحقق این موضوع مصمم است و با حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی که بسیاری از آن ها در این دولت وارد عرصه تولید شده اند، محرز است و تقویت صندوق سرمایه گذاری کشور گواه این موضوع می باشد.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر روز دوشنبه در زمان تحویل سال در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال 1396 هجری شمسی، با تبریک ولادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام ‌الله ‌علیها و عید نوروز به همه‌ هم‌میهنان و ایرانیان بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران و با آرزوی سالی همراه با برکت، امنیت و رفاه برای مردم ایران و مسلمانان جهان، سال جدید را سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال' نامگذاری کردند.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.