محمد دره‌ورزمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این روزها بحث فراری دادن سرمایە‌گذاران از کردستان بە موضوعی برای جلب نظر مردم با اهداف و اغراض خاص تبدیل شدە است، افزود: در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هیچ مانعی بر سر راە سرمایەگذاران وجود ندارد.
به گفته وی، فضای حاکم بر استان را فضای حمایت از سرمایە‌گذار بوده و هرکسی با هر جایگاهی ادعای فراری دادن سرمایە‌گذاران را دارد بهتر است بە جای فرافکنی با مصداق، دلیل، مدرک شفاف و صادقانه با مردم و مسئولان صحبت کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: همە تلاش مسئولان جذب سرمایەگذاری برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان کردستان است و هرکس موردی در خصوص فراری دادن سرمایە گذار سراغ دارد بی تعارف و صادقانە اعلام کند.
دره‌وزمی با اشاره به اینکه بعضیً اشخاص بعنوان سرمایەگذار مراجعه می‌کنند کە سرمایەگذار واقعی نیستند و بە دنبال مسایل دیگری هستند افزود: برای نمونه شخصی درخواست تولید قطعات بتنی در دیواندرە کرده بود که بە همراە یکی از نمایندگان استان جلسەای هم در محل استانداری برای بە نتیجە رسیدن این موضوع تشکیل دادە بود.
وی گفت: این شخص خواستار 100 هزار متر مربع زمین در مکانی مشخص مملو از شن و ماسە بود اما بر اساس برآوردها و نُرم معمول زمین مورد نیاز برای تولید قطعات بتنی بیشتر از 6 هزار متر نیست.
وی ادامە داد: آن فرد تنها یک درخواست برای صدور جواز تاسیس بە سازمان صنعت، معدن و تجارت ارائە داده که پس از درخواست این اداره کل برای ارائە پلان و طرح توجیهی، دیگر هیچ مراجعەای بە سازمان نداشتند.
وی ادامە داد: با همە این تفاسیر مسئولان در عملکرد خود شفاف و همە بسترها را برای سرمایەگذاران واقعی فراهم می کنند.
به گزارش ایرنا، رشد 44 درصدی واحدهای فعال تولیدی کردستان، رشد هشت برابری سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی و سرمایه گذاری 610 میلیون دلاری خارجی از جمله دستاوردهای دولت طی نزدیک به چهار سال از فعالیت دولت یازدهم علی رغم وجود مشکلات مالی دولت در کردستان است.
پایان سال 92 میزان سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی کردستان یک هزار و 723 میلیارد ریال برآورد شده بود که هم اکنون میزان سرمایه گذاری در شهرک های استان 13 هزار و 382 میلیارد ریال برآورد شده که 11 هزار و 659 هزار میلیارد ریال از این میزان پس از سال 92 تا کنون روی داده است.
هم اکنون 697 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کردستان در چرخه تولید فعال هستند که 257 واحد شامل 35 درصد از واحدهای فعال پس از سال 92 وارد این چرخه شده اند.
30 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که 15 مورد از این تعداد، شامل 12 شهرک و سه ناحیه قابل واگذاری است.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.