به گزارش خبرنگار ایرنا سعید سنجابی روز دوشنبه در نشستی که در دفتر ریاست گمرک بانه برگزار شد افزود: رشد صادرات در مرز سیرانبند بانه نسبت به سال گذشته به لحاظ ارزشی 6 درصد و به لحاظ ورزنی 31 درصد رشد داشته است.
وی بابیان اینکه اجرای سامانه جامع گمرکی یکی از مهمترین اقدامات گمرکی در راستای تحویل اقتصاد مرزی است ادامه داد: اجرای سامانه جامع گمرکی تحول بزرگی در تسریع صادارات بویژه صادرات غیر نفتی است که این سامانه در نیمه دوم سال 95 در بانه اجرا شد.
وی اظهار کرد: با استفاده از این سامانه، واردات مدیریت شد و صادرات غیر نفتی رونق پیدا کرد.
وی افزود: در اثر راه اندازی این سامانه تزار تجاری برای نخستین بار با مدیریت واردات و رونق صادارات مثبت شد که نتیجه رضایت بخشی در مورد سامانه جامع گمرکی است.
وی شعار سال گمرک را تحلیل داده ها برای مدیریت موثر مرزها عنوان کرد و گفت: شعار سال جاری اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل جدی است که کارکنان گمرک برای اجرایی کردن این 2 شعار همزمان از تمام ظرفیت استفاده می کنند.
سنجابی اظهار کرد: از جمله اقداماتی که گمرک در راستای تحقق شعار سال انجام داده هموار کردن رویه های گمرکی، کمک به واحدهای تولید و تسریع در روند صادرات بوده است.
وی گفت: سیمان، شیشه، مصنوعات پلاستیکی، کفش و مواد خوراکی به صورت روزانه در این مرز صادر می شود.
مرز سیرانبند بانه دومین مرز استان کردستان است که سابقه تاریخی به لحاظ صادرات و واردات دارد. تجارت در این مرز ابتدا به صورت چمدانی بود که هم اکنون به صورت انبوه به اقلیم کردستان صادر می شود.
سامانه جامع گمرکی در مهر ماه سال جاری در این مرز راه اندازی شده و هم اکنون صادر کنندگان می توانند امورات گمرکی خود را به صورت الکترونیکی و آنلاین در تمام ساعات شبانه روز بدون مراجعه به گمرک انجام دهند.
شهرستان مرزی بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلائی /**انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.