تورج احمدی زاد روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به مهمترین اقدامات اداره استاندارد شهرستان سروآباد در سال 95 اشاره کرد و افزود: در این شهرستان 15 واحد تولیدی و خدماتی وجود دارد که اداره استاندارد با برنامه ریزی، کنترل و نظارت بر این واحدها این اطمینان را به مصرف کنندگان و دریافت کنندگان خدمات داده است که محصولات این واحدهای تولیدی و خدماتی صحه گذاری شده و همین امر باعث آسوده خاطری شهروندان شده است.
وی ادامه داد: در راستای اجرای قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد در سال جاری، نمایندگی استاندارد در شهرستان سروآباد اقدام به پلمب سه واحد تولیدی و 2 شهر بازی غیر استاندارد در این شهرستان کرده است.
نماینده اداره استاندارد در شهرستان سروآباد اضافه کرد: بازرسی از سطح بازار و واحدهای تولیدی یکی دیگر از وظایف اداره استاندارد بوده که در این راستا 150 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی سطح شهرستان سروآباد انجام شده و همزمان80 مورد نیز نمونه برداری انجام شده است.
وی افزود: ابطال، تعلیق، تمدید و صدور پروانه از دیگر فعالیت های اداره استاندارد است که با توجه به عملکرد ضعیف و عدم انطباق مجوز برخی از واحدهای تولیدی این شهرستان پروانه استاندارد یک واحد تولیدی تعلیق و پروانه 2 واحد دیگر باطل شد.
او از اجرای طرح طاها خبر داد و گفت: در سال جاری همچنین طرحی با عنوان طرح اجرای هماهنگی استاندارد مشهور به طرح طاها در شهرستان سروآباد انجام شد که در این طرح 150 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و عرضه مواد غذایی، نانوایی ها، رستوران ها، غذا خوری ها، نمایشگاه های بهاره و پاییزه و ٦0 مورد بازرسی از سطح بازار توسط نماینده استاندارد در گشت های مشترک با دستگاه های اجرایی شهرستان انجام شده است.
احمدی زاد اظهار کرد: ترویج فرهنگ استاندارد از مهمترین وظایف اداره استاندارد است که در این زمینه بیش از یک هزار بسته ترویجی در بین ادارات، مراکز آموزشی، مدارس و روستاها توزیع شده است.
به گفته وی نواختن زنگ استاندارد برای اولین بار در شهرستان سروآباد به مناسبت گرامیداشت هفته استاندارد از دیگر اقدامات نمایندگی استاندارد در این شهرستان بوده است.
نماینده اداره استاندارد در شهرستان سروآباد در پایان افزود: امیدواریم در سال جدید تمامی برنامه های سازمان ملی استاندارد و اداره کل استاندارد استان کردستان در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده، ترویج استاندارد و ارتقاء جایگاه واقعی استاندارد در میان مردم انجام شود.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/1904
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.