سرهنگ حسن عسکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیج بیجار در سال 95 بیش از 122برنامه محرومیت زدائی و توسعه فرهنگی اجرا کرده است که اغلب آنها در روستاها و شهرهای محروم بوده است.
وی از وجود بیکاری پنهان در مناطق محروم و بویژه روستاهایی که به تازگی به شهر تبدیل شده اند سخن گفت و اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات مهم مناطق محروم بیجار، درآمد ضعیف و اشتغال کم مردم ساکن این مناطق است.
وی ادامه داد: باید راهکارهای عملی و مناسب منطقه با استفاده از ظرفیت اقتصاد مقاومتی را برای آنها مد نظر قرار داد.
او به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص ارائه برنامه ای عملی و اجرا شده در خصوص اقتصاد مقاومتی پرداخت و افزود: این ناحیه در مناطق روستایی و شهرهای محروم در سال 95 بیش از 22 طرح عمرانی، تعمیراتی، ساخت مدرسه، غسالخانه، مسجد، سرویس بهداشتی و خانه عالم اجرایی کرده است.
به گفته عسکری موضوع بیکاری و اشتغالزایی برای ساکنان مناطق محروم از مهمترین برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی بسیج بیجار بوده است که تاکنون با پرداخت افزون بر 13میلیارد ریال برای 122 نفر ضمن ایجاد اشتغال در مناطق محروم، زمینه درآمدزائی در کنار دیگر برنامه زندگی عادی روستائیان ایجاد شده است.
وی به ضرورت هفمکری بیشتر در برنامه های شهرستان و استفاده از همه ظرفیت های مردمی تاکید کرد و از راه اندازی شورای اندیشه ورزی با استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی، معتمدین محل، فرهنگیان و دانشجویان خبر داد.
وی گفت: این شورا به منظور تجزیه و تحلیل درست مسایل جامعه و ارائه راهکارهای عالمانه و کارشناسی شده تشکیل گردیده است.
وی افزود: توسعه امور فرهنگی، اعتقادات دینی، ارتقاء سطح آگاهی و بنیش مردم نسبت به توطئه های دشمنان و مشاوره و ارائه پیشنهادات سازنده متناسب با موقعیت ها و توانمندی های شهرستان و استان به مدیران از اهداف این شورا است.
فرمانده بسیج مقاومت بیجار با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن که برای برخی باور کردنی نیست خاطرنشان کرد: دشمن پی برده است که در جبهه نظامی نمی تواند مردم را از نظام بگیرد و حالا با ترفند تحریم و فشار اقتصادی می خواهد بین نظام و مردم فاصله ایجاد کند.
او از همه جوانان و کسانی که جویای کار هستند دعوت کرد، با استفاده از همکاری ستاد اقتصاد مقاومتی بیجار وارد عرصه جنگ اقتصادی با دشمن شوند.
وی ادامه داد: هر کسی با توان و قدرت فکری، اقتصادی، اراده خود، هفمکری و خرد جمعی توطئه دشمن را به شکست بکشاند و استقلال اقتصادی کشور را حفظ کند.
عسکری با تاکید بر اینکه امنیت و آسایش امروز جامعه اسلامی حاصل فداکاری و رشادت شهیدان در طول دوران مبارزه با توطئه دشمنان در مناطق غرب کشور و هشت سال دفاع مقدس است، گفت: وظیفه امروز نیز همانند وظیفه دیروز شهدای گرانقدر برای جوانان دارای بار مسئولت است و ادامه راه شهیدان تنها با جنگ مستقیم و اسلحه بدست گرفتن نیست.
فرمانده بسیج مقاومت بیجار از برگزاری 52 یادواره شهدا در سال جاری در شهرستان بیجار خبر داد و گفت: باید با برگزاری این یادواره ها، تذکر و درس وظیفه شناسی را برای خود و دیگران یادآوری کنیم و یاد بگیریم وظیفه امروز ما در برابر زحمات و ایثارگری جوانان آن زمان چیست.
شهرستان بیجار با پنج شهر جدید و 180روستای دارای سکنه از ظرفیت های زیادی در زمینه کشاورزی، دامداری، پرورش شتر مرغ، طیور، باغداری، تولید فرآورده های دامی، فرش و صنایع دستی و صیفی جات برخوردار است.
خبرنگار: سید باقر سبحانی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.