به گزارش ایرنا امیر قادری روز یکشنبه در جلسه کمیته مناسب سازی معابر استان افزود: تمام طرح هایی که در فصل کاری در این منطقه انجام می شود، باید با الزامات مربوط به بحث معلولان اجرا شود.
به گفته وی، صدور پایان کار در ساختمان های دولتی و عمومی منوط به رعایت الزامات در حوزه معلولان است و باید شهرداری ها و سایر دستگاه های استان به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
وی بر ضرورت انجام اقدامات بیشتر از سوی بانک ها بویژه در خصوص مناسب سازی عابربانک ها برای معلولان در تمامی ساختمان های خود گفت: با مروری بر اقدامات صورت گرفته در چند سال گذشته نشان می دهد که در استان رویکرد و نگاه به جانبازان و معلولان، متفاوت شده و رویه مثبت تری به خود گرفته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: در محیط های شهری باید فضایی فراهم شود تا معلولان و جانبازان بتوانند به مانند سایر شهروندان از تاسیسات و تجهیزات شهری به طور مطلوب استفاده نمایند.
قادری گفت: باید روزی به نقطه ای برسیم که در سطح کشور پروژه های عمران شهری تنها در صورتی امکان اجرا داشته باشند که مسائل مربوط به معلولان مناسب سازی طرح های برای آنها نیز لحاظ شده باشد.
وی الزامات در قانون ساماندهی معابر را شامل سه بخش تکلیفی، اعتقادی و فرهنگی و آموزشی عنوان کرد و افزود: این سه مقوله باید در کنار هم قرار بگیرد تا در تمام پروژه های عمرانی، بویژه طرح های بوستان شهری و شبکه معابر شهری به خوبی اجرا شود.
آمار تقریبی معلولین در کردستان 156 هزار نفر است و 28 هزار نفر از آنان زیرپوشش خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی قرار دارند.
3034/ 3020
** خیرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.