به گزارش ایرنا حمید رضا علیشاهی روز چهارشنبه در هشتمین جلسه شورای مشاورین دستگاه ها و سازمان های استان کردستان، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا ضروری است.
وی به اقدامات انجام شده در سال جاری در حوزه امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: تشکیل جلسه شورای هماهنگی ایثارگران، تشکیل جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تشکیل جلسه شورای مشورتی ایثارگران، گزارش عملکرد و طرح سپاس از اقداماتی بوده که در حوزه امور ایثارگران در 60 دستگاه استان انجام شده است.
وی ارتقاء جایگاه ایثارگری، اجرای قوانین در دستگاه ها، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا، دیدار استاندار با 70 خانواده معظم شهدا، برگزاری مراسم روز جانباز را از دیگر اقدامات در این راستا بیان کرد.
وی با اشاره اینکه ایثارگران سرمایه های ارشمند جامعه محسوب می شوند، توجه ویژه ادارات به جامعه ایثارگری و ارتقاء جایگاه آنها در ادارات را ضروری برشمرد.
وی افزود: هرساله آیین های مختلفی در راستای تجلیل و گرامیداشت شهدا و ایثاگران در ادارات استان برگزار می شود.
استان کردستان پنج هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
طبق آمار تعداد 867 فرزند شهید، 359 جانباز، 62 جانباز آزاده، 127 فرزند جانباز، 228 رزمنده، در دستگاه های اجرایی استان کردستان مشغول فعالیت هستند.
ایران با عراق همسایه غربی خود یک هزار و 458 کیلومتر مرز مشترک دارد و حدود 200 کیلومتر این مرز در استان کردستان واقع شده است.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش /** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.