به گزارش خبرنگار ایرنا، چهارمین نمایشگاه جشنواره جابربن حیان شامل طرح های علمی، ابداعی و ابتکاری دانش آموزان در دبستان شهدای شهرستان سقز افتتاح شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز روز دوشنبه در آئین بازگشایی این نمایشگاه، گفت: سه هزار و 297 دانش آموز مقطع ابتدایی از 123 آموزشگاه در این جشنواره شرکت کرده اند.
محمدبرومند با بیان اینکه، این جشنواره هر سال با تشکیل نمایشگاه و داوری در چهار سطح آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار خواهد شد، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه، آماده‌سازی دانش آموزان برای پاسخگویی به سئوالات ذهنی با استفاده از روش‌های علمی است.
وی اضافه کرد: در این نمایشگاه طرح‌ها با موضوع های، آزمایش، طراحی و ساخت و تحقیق زمینه‌ای ارائه شده است که پس از داوری در شهرستان، 2 طرح برتر آزمایش و 2 طرح طراحی و ساخت به مرحله استانی راه خواهند یافت.
او اظهار کرد: 96 طرح به مرحله شهرستانی راه یافته اند و چهار طرح به مرحله استانی راه می یابند.
او گفت: از سال تحصیلی 92 تاکنون پنج طرح از دانش آموزان شهرستان سقز به مرحله کشوری این جشنواره راه یافته است.
بروند با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت 2 هفته برپا خواهد بود از تلاش معلمان برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای به دست‌آوردن کسب رتبه های علمی تقدیر و تشکر کرد.
**افتتاح نمایشگاه نقاشی و عکس
نمایشگاه نقاشی کبری پندار از امروز دوشنبه تا 15 فروردین در گالری هایکا در خیابان جمهوری اسلامی جنب بانک رسالت سقز برپا شد.
همچنین نمایشگاه عکس با عنوان 'من خه لکی زستانم' آثار هنرمند و عکاس سقزی فاروق قادری آذر در نگارخانه مجتمع ارشاد اسلامی سقز گشایش یافت.
در این نمایشگاه 40 قطعه عکس با موضوع زمستان در معرض دید عموم گذاشته شده است و نمایشگاه از 15 تا 20 اسفند 95 در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر آماده بازدید عموم می باشد.
** اضافه شدن 6 دستگاه خط واحد به ناوگان اتوبوسرانی سقز
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی سقز گفت: سال آینده 6 دستگاه خط واحد به ناوگان اتوبوسرانی سقز اضافه خواهد شد.
امیر مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 53 دستگاه خط واحد، مشغول جابجایی مسافران درون شهری هستند و روزانه حدود 35 هزار نفر با اتوبوس های داخل شهر رفت و آمد می کنند.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.