به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان علیرضا آشناگر در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های فرهنگی و هنری برای معرفی شخصیت والای شهدا به جامعه استفاده شود افزود: شهدا یکی از مظلومترین و والاترین افراد جامعه هستند اما با توجه به این جایگاه، ما هنوز برنامه های فاخری در بیان مقام و جایگاه آنها ارائه نداده ایم.
به گفته وی، شهدا در زمان حیات خود از بهترین افراد و نیکان جامعه بودند که باید این ویژگی های مهم و ارزنده آنها به درستی به جامعه انعکاس داده شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان اظهار کرد: رسیدگی به امورات خانواده های شهدا و توجه به آرمان ها و ایده های والای شهدا باید در اولویت برنامه ریزی های فرهنگی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا قرار گیرد و بایستی اقدامات جدی و کارآمد انجام دهیم.
به گفته آشناگر، با تقویت مباحث فرهنگی مربوط به ارزش های متعالی شهدا گام های مهم و اساسی برای انتقال ارزش های اخلاقی و رفتاری آنها به نسل آینده برداشته می شود.
وی تقویت حوزه روایت گری برای بیان جایگاه والای شهدا در جامعه را خواستار شد و گفت: شهدای بزرگوار بودند که با درایت و آگاهی بی نظیر خود راه را برای تحقق و پیروزی انقلاب فراهم کردند و توانستند با نثار جان خود از این انقلاب حفاظت کنند.
وی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم نهایت تلاش خود را برای حفظ یاد و خاطرات آنها بکار گیریم.
وی افزود: در واقع هیچ کس نمی تواند مانند خانواده های شهدا به انقلاب خدمت کنند و بدون هیچ چشم داشتی برای استقرار امنیت پایدار و با تقدیم جوانان برومند خود در راه انقلاب به وظیفه خطیرشان برای دفاع از ارزش ها متعالی نظام عمل کنند.
به گفته وی، باید با همه توان و از طریق ظرفیت های فرهنگی، هنری و بصری برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و نیز حفظ یاد و جایگاه شهدا در جامعه تلاش کنیم.
آشناگر افزود: باید با ساماندهی و تدوین برنامه های فرهنگی و هنری برای هنرمندان و نیز همکاری نشریات و اصحاب رسانه هرچه بیشتر آنها را با راه و اندیشه های متعالی شهدا آشنا کنیم تا مفاهیم و آرمان های والای شهدا به درستی در قالب برنامه های فرهنگی و هنری در اختیار جامعه قرار گیرد و مردم آنها درک کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: ما در استانی هستیم که در زمینه جانفشانی های شهدا بسیار غنی هستیم و در حقیقت شاید یکی از اولین شهدای انقلاب در دوران هشت سال دفاع مقدس در استان کردستان جان خود را نثار کرده اند.
وی افزود: باید با تدوین و انتشار زندگی نامه، وصایا و سایر جنبه های زندگی شهدا راه را برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با آنها مهیا کنیم و دولت با تمام توان علاقمند به همکاری برای ارتقا جایگاه مقام شهدا و خانواده های بزرگوارشان و نیز ترویج فرهنگ و شهادت در جامعه است.
آشناگر خواستار بهره مندی از ظرفیت شبکه های اجتماعی برای شناخت جامعه از جایگاه متعالی شهدا شد و در ادامه خاطر نشان کرد: باید با بررسی دقیق و کارشناسی از بضاعت و ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی در جامعه استفاده کنیم و از این طریق مقام و جایگاه شهدا را هرچه بیشتر به جامعه معرفی کنیم.
استان کردستان در مجموع یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1390 دارای 10 شهرستان، 29شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 700 آبادی دارای سکنه است.
مردم این سرزمین علاوه بر میزبانی از رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی با نثار پنج هزار و 467 شهید جان بر کف، 9 هزار جانباز و 840 آزاده سرافراز نقش بارزی در برقراری امنیت کشور بر عهده داشته اند.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.