به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در مسجد روستای تودار ملا بخش کلاترزان سنندج به مناسبت هفته منابع طبیعی و جشن درختکاری افزود: باید در حوزه منابع طبیعی به مردم اعتماد کرد؛ چرا که اگر مردم مشارکت داشته باشند، از ثروت خود حفاظت و بهره برداری خواهند کرد.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی متعلق به مردم است اضافه کرد: اگر همکاری و اعتماد متقابل وجود داشته باشد، مردم این منابع را در اقتصاد خود موثر می دانند و در حفاظت از آن همکاری بیشتری خواهند داشت.
وی ادامه داد: هرگاه مردم در امور اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، مشارکت و همکاری داشته باشند، کارها با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود؛ همچنانکه نمونه این همکاری را در دوران دفاع مقدس و تحریم ها تجربه کردیم.
زاهدی به طرح درختکاری در روستای تودار ملا اشاره و اضافه کرد: این حرکت می تواند به عنوان الگوی همکاری بین مردم و دستگاه های اجرایی در استان و کشور قرار گیرد.
وی با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح، هیچ گونه تخریب و آتش سوزی در منابع طبیعی بخش کلاترزان رخ نداده است افزود: این مهم، نتیجه اعتماد به مردم و مشارکت دادن آنان در کارهای اجرایی است.
استاندار کردستان گفت: سیاست دولت در بخش کلاترزان کاشت درختان ثمردار است که درآمد بسیار خوبی نیز برای مردم در پی خواهد داشت.
زاهدی اضافه کرد: با به ثمر رسیدن این درختان، علاوه بر درآمدی که از خام فروشی حاصل می شود، در آینده نیز می تواند زمینه ایجاد صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته بندی را فراهم کند.
وی با بیان اینکه این حرکت، مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی است افزود: مردم نشان داده اند که در راستای تحقق این مهم، گام برداشته اند.
استاندار کردستان با بیان اینکه چنین طرح هایی در آینده موجب ایجاد ثروت و رفع بیکاری در منطقه خواهد شد ادامه داد: با توجه به اینکه کلاترزان در مسیر ترانزیت مرکز به خارج از کشور و مرز باشماق است، هر طرح اقتصادی در این منطقه توجیه اقتصادی خواهد داشت.
زاهدی بیان کرد: ما به عنوان خدمتگزاران مردم، وقتی اشتیاق آنان را برای همکاری می بینیم، انرژی بیشتری می گیریم و به طور قطع در آینده، حمایت های بیشتری از طرح های مردمی خواهیم داشت.
به گفته وی، دولت مصمم است بر اساس سیاست های کلی نظام و بر اساس ضرورت و نیازهای منطقه، مشکلات را مورد توجه و آنها را حل کند.
وی اظهار کرد: تلاش می کنیم سال آینده، اعتبارات بیشتری را برای استان جذب کنیم تا کارهای بیشتری صورت گیرد.
زاهدی با اشاره به اینکه سال 94، بدترین سال اقتصاد کشور بود و درآمدهای دولت در این سال به یک چهارم کاهش یافت اضافه کرد: بعد از به نتیجه رسیدن برجام و افزایش فروش نفت، وضعیت اقتصادی کشور بهبود قابل توجهی یافت.
وی گفت: با عنایت به مصوبات سفر سال 88 رهبر معظم انقلاب به کردستان و ریاست جمهوری در سال 94، با استفاده از امکانات دولتی و بخش خصوصی، عقب ماندگی ها را جبران خواهیم کرد.
امروز با حضور استاندار کردستان و مدیران استانی در روستای تودارملا بخش کلاترزان سنندج، به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، کاشت هشت گونه درختی و 50 هکتار آویشن در این روستا آغاز شد.
این هشت گونه درختی ثمردار در سطح 820 هکتار از مراتع این منطقه کاشت شد.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.