به گزارش ایرنا مشکل جمع شدن زباله در ساحل سد وحدت یا قشلاق سنندج که آب شرب این شهر را تامین می کند چند ماه گذشته و پس از بازگشایی آن بر روی عموم ایجاد شد.
انجمن شنه نوژین نامه در این زمینه نگاری هایی را با شرکت آب منطقه ای و ادارات محیط زیست و منابع طبیعی کردستان آغاز کرد اما به نتایجی دست پیدا نکرد.
نهایتا فرمانداری سنندج وارد عمل شد و جلسه ای در شهریور امسال با حضور چندین انجمن زیست محیطی و دستگاه های دولتی مرتبط با موضوع، تشکیل شد که در این نشست مقرر شد جمع آوری و حمل زباله ساحل سد وحدت به مناقصه گذاشته شود.
علاوه بر به مناقصه گذاشتن جمع آوری و حمل زباله های اطراف سد، پایش دوره ای آب سد وحدت از لحاظ شاخص آلاینده ها تحت نظارت علوم پزشکی از دیگر تصمیمات این نشست بود.
حال شبکه انجمن های زیست محیطی کردستان با انتشار نامه ای خطاب به مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان که رونوشت آن هم برای دستگاه های مرتبط ارسال شده از همکاری نکردن امور منابع آب سنندج انتقاد کرده است.
در این نامه با اشاره به تصمیم گرفته شده در نشست فرمانداری مبنی بر واگذاری امور تنظیف و پاکسازی ساحل سد وحدت به اشخاص حقیقی و حقوقی آمده است: مذاکراتی برای واگذاری این امر به عده ای از اشخاص حقیقی ساکن روستای سراب قامیش انجام گرفت اما در حالی که معاون حفاظت و بهره برداری در رسانه ها هزینه پاکسازی ماهیانه را 30 میلیون ریال اعلام کرده بود، هزینه پیشنهادی به این افراد را به 10 درصد مبلغ اعلام شده قبلی یعنی سه میلیون ریال کاهش داد.
در این نامه همچنین به نزدیک شدن فصل بهار و افزایش چندین برابری گردشگران و بازدیدکنندگان از این سد اشاره و خواسته شده است برای پیشگیری از آلودگی بیشتر ساحل و اکوسیستم این منبع مهم آب شرب، پیگیری لازم برای حل معضل و یا برگزاری رسمی مناقصه انجام شود.
شبکه انجمن های زیست محیطی کردستان شامل پنج تشکل محیط زیستی است که طی انتخاباتی با نظارت اداره محیط زیست کردستان توسط همه انجمن های رسمی زیست محیطی کردستان انتخاب شدند.
19 انجمن زیست محیطی در استان کردستان وجود دارد که بیشتر در حوزه آموزشی و ترویجی مشغول به فعالیت هستند.
سد وحدت در فاصله 10 کیلومتری شمال شهر سنندج بر روی رودخانه قشلاق ساخته شده است.
دریاچه پشت این سد 11 کیلومتر طول دارد و وسعتی معادل 934 هکتار را در بر می گیرد.
6108/1904
**خبرنگار: امید بهمنی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.