علی شالباف روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش و اطلاع رسانی در مورد مضرات و اثرات داروها، مکمل های غیر مجاز و مواد نیرو زا آموزش داده شده اما با توجه به اینکه جوانان زیادی گرایش به مصرف این این نوع مواد دارند در بسیاری از باشگاه های ورزشی این مواد به صورت غیر مجاز و قاچاق به فروش می رسد.
وی خاطر نشان کرد: در این راستا به صورت ضربتی و بدون اطلاع قبلی باشگاه ها با همراهی و هماهنگی بازرسان شبکه بهداشت، صنعت، معدن و تجارت، اداره ورزش و جوانان و اماکن نیروی انتظامی از باشگاه های شهر بازدیدهایی انجام شد.
وی درآمدزایی این مواد غیر مجاز را عامل اصلی خرید و فروش آن دانست و گفت: بسیاری از باشگاه داران به دلیل سودآوری بالا این مواد را به ورزشکاران می فروشند و اما در بسیاری از باشگاه ها این باشگاه داران ورزشکاران را از مصرف و فروش این مواد منع می کند.
شالباف ادامه داد: برای جلوگیری از مصرف این مواد نیاز به تشکیل کمپینی از طرف ورزشکاران و نام آوران ورزشی است که جوانان را از مضرات مصرف این مواد آگاه و در مقابل سودجویان و فرصت طلبان مبارزه کنند.
وی آگاه سازی خانواده ها را از مضرات مصرف این مواد ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه اجازه بازرسی از وسایل شخصی ورزشکاران را نداریم ضروری است که خانواده ها این مواد را بشناسند و از مضرات مصرف آن آگاه شوند و در صورت مشاهده این مواد در دست جوانان مانع از مصرف آن شوند.
مدیر مرکز بهداشت بانه اظهار کرد: بنابر ادعای ورزشکاران اکثر ورزشکاران این مواد را مصرف می کند که ضروری است خانواده ها در این زمینه هوشیار باشند و جوانان و نوجوانان ورزشکار خود را کنترل کنند.
وی به عوارض مصرف مواد و داروهای نیروزا اشاره کرد و افزود: این مواد در زیر زمین هایی در تهران و کرج بدون پشتوانه علمی ساخته می شوند که برای مصرف کنندگان مشکلات قلبی، عروقی،جسمی و جنسی ایجاد می کند.

**باند سارقین منازل در بانه منهدم شد
رئیس آگاهی شهرستان بانه گفت: اعضای یک باند چهار نفره سارقین منازل بعد از 13 فقره سرقت از منازل در بانه دستگیر شدند.
سرهنگ فرهاد زارع وحید در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سارقین بیشتر از منازلی که مشرف به ساختمان های نیمه کاره بود سرقت می کردند و از این ساختمان ها به عنوان پله استفاده می کردند.
وی اظهار کرد: با استفاده از کارهای فنی و اطلاعاتی سارقین شناسایی و در محل سکونتشان دستگیر شدند.
وی ادامه داد: این سارقین از 13 منزل سرقت کرده بودند که در جریان این سرقت ها 9 دستگاه ال ای دی، انواع وسایل آشپزخانه نو، پول و جواهرات، دوربین های فیلم برداری سرقت کرده بودند که این وسالیل در محل سکونتشان کشف و ضبط شد.
سرهنگ زارع وحید اظهار کرد: این گروه چهار نفره از یک مالخر و سه سارق که غیر بومی بودند.
وی گفت: تمام اموالی که سارقین سرقت کرده بوند به مال باختگان بازگردانده شده و رضایت شهروندان در این زمینه حاصل شد.
وی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه ایام تعطیلات نزدیک است شهروندان هنگام مسافرت اموال مهم و ارزشمند را به جای امن و یا به افراد مطمئن بسپارند، از حصار فیزیکی مناسب در منزل استفاده کنند و دوربین های مدار بسته در منازل خود نصب کنند.
شهرستان مرزی بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلائی /**انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.