به گزارش ایرنا امیر قادری شامگاه شنبه در دومین جلسه ستاد خدمات سفر استان در سنندج افزود: استان کردستان آمادگی پذیرش مهمانان نوروزی به بهترین شیوه را دارد.
وی با بیان اینکه سیمای ورودی شهرهای استان بر ایجاد تصویر مثبت در ذهن گردشگران اثرگذار است ادامه داد: مسافرانی که برای بار اول وارد شهرهای استان می شوند به این مسئله بسیار توجه دارند؛ بنابراین شهرداری ها لازم است ورودی شهرها را ساماندهی و آماده حضور مسافران نوروزی کنند.
معاون استاندار کردستان در خصوص موضوع اسکان مسافران نوروزی نیز گفت: اولویت اول در این زمینه، هتل ها و مهمانپذیرهای شهرهای استان است.
قادری افزود: در صورت نیاز به مدارس برای اسکان مسافران، آموزش و پرورش نسبت به پذیرش و اسکان مسافران نوروزی غیربخش فرهنگی اقدام کند و مهمانسراهای ادارات نیز آمادگی لازم برای پذیرش مهمانان را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه شهرداری ها مسئول سیما و منظر شهری هستند ادامه داد: اقدامات دستگاه های دیگر در زمینه استقبال از مسافران نوروزی با هماهنگی شهرداری در هر شهر انجام شود.
معاون عمرانی استاندار کردستان با گلایه از غیرفعال بودن واحدهای تجاری در شب ها گفت: لازم است آن دسته از واحدهای تجاری که قادر به فعالیت در شبها هستند به این مساله هم توجه کنند تا اقتصاد شهرهای استان بیشتر متحول شود.
قادری با بیان اینکه رسانه ها بویژه صدا و سیما می توانند در ایام تعطیلات عید نقش آفرینی جدی داشته باشند از آنها خواست تا نسبت به تهیه و پخش برنامه ها، پربارتر از سال های گذشته اقدام کنند.
وی اضافه کرد: امیدواریم رسم مهمان نوازی که جزو فرهنگ این منطقه است به خوبی اجرا و بهترین شرایط برای مسافران فراهم باشد تا زمینه سفرهای آینده آنها به استان نیز فراهم شود.
خدمات رسانی منظم اتوبوسرانی و تاکسیرانی، آمادگی مراکز درمانی و بیمارستان ها و اماکن تاریخی و دیدنی استان در ایام تعطیلات عید، زمینه سازی لازم برای حضور و سفر آسان مسافران از اقلیم کردستان عراق، نصب تابلو و علائم راهنمایی و خط کشی و ایمن سازی مسیرها با توجه به شرایط کوهستانی و خاص منطقه و نیز آمادگی دستگاه ها با توجه به پیش بینی بارندگی های مناسب در ایام قبل و حین تعطیلات از دیگر تاکیدات معاون استاندار و مصوبات این جلسه بود.
استان کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع مساحت، دارای 10 شهرستان و نزدیک به یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت است.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.