به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج افزود: بنا به گفته پیامبر، هر کس نهال یا درختی را به ثمر برساند و انسان ها و همه جانداران از آن بهره ببرند، صدقه محسوب می شود و نزد خداوند اجر اخروی دارد.
وی به نزدیکی بهار طبیعت اشاره کرد و گفت: ما به عنوان یک استان فرهنگی باید به خوبی از مهمانان نوروزی استقبال کنیم و حرمت آنان را نگه داریم.
وی ادامه داد: نیاز است همه احساس مسئولیت کنیم و با پذیرایی گرم خود، مهمانان نوروزی را با خاطره ای خوش بدرقه کنیم.
امام جمعه سنندج در ادامه به بحث ربا پرداخت و اظهار کرد: سود غیرشرعی یا ربا، نزد خدا از شراب خواری بدتر است؛ پس باید از آن اجتناب کنیم.
ماموستا خدایی افزود: خداوند ایمانداران واقعی را از ربا برحذر داشته و آنان را به دوری از این کار ناپسند امر فرموده است.
وی با بیان اینکه کسانی که ربا می خورند در واقع با خدا اعلان جنگ می کنند اضافه کرد: باری تعالی اهل ربا را ظالم دانسته و هشدار داده است با ربا خواران برخورد سختی خواهد کرد.
وی از مردم خواست نسبت به کسب حلال و دوری از رباخواری احساس مسئولیت کنند؛ چرا که روز محاسبه بسیار سخت است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان نیز پیش از خطبه ها در سخنانی به خدمات این نهاد به مردم پرداخت و اظهار کرد: ۷ درصد مردم کردستان تحت پوشش کمیته امداد هستند.
قنبر موسی نژاد ادامه داد: در سال جاری، معادل هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خدمات به مردم استان ارائه شد.
وی این میزان خدمات را با توجه به محرومیت کردستان ناکافی دانست و اضافه کرد: نیاز است دولتمردان و افراد توانگر در جامعه، کمک بیشتری به این نهاد داشته باشند تا بتوانیم خدمات بیشتری به افراد ناتوان ارائه دهیم.
مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در اداره کل منابع طبیعی کردستان نیز ضمن اشاره به خدمات این ارگان، خواستار توجه بیشتر مردم به حفظ طبیعت و منابع طبیعی شد.
از مساحت 2 میلیون و 937 هزار هکتار استان کردستان، بیش از 60 درصد آن شامل یک میلیون و 587 هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد و میزان جنگل های این استان374 هزار هکتار است.
از پانزدهم تا بیست و یکم اسفند به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.