فریبرز عبدالملکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص برنامه های ستاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بیجار اظهار کرد: این ستاد با هماهنگی استان بطور ماهیانه نشست های خود را برگزار می کند و تغییرات مدیریتی نیزدر این برنامه رکودی ایجاد نخواهد کرد.
وی به بررسی کارشناسان روی فراوانی هر یک از آسیبهای اجتماعی درهرمنطقه اشاره و خاطرنشان کرد: ستاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی استان، طبق رصد مسایل و ناهنجاریهای هر شهرستان، دستور کار و برنامه ارسال می کند ستاد شهرستان نیز حسب مورد برای مقابله با آسیب آن منطقه برنامه ریزی خواهد کرد.
عبدالملکی با بیان اینکه درحال حاضر اهانت، بیشترین آسیب شناسایی شده در شهرستان بیجار است اظهارکرد: درسال گذشته سرقت مسلحانه دراین شهرستان بیشترین فراوانی را داشت که با اقدامات مناسب انجام شده، اکنون این آسیب به صفر رسیده است.
رئیس دادگستری بیجار پیشگیری را خیلی موفق تر، کم هزینه و پایدار دانست و تاکید کرد: باید برای اهانت نیز یک تفکیک شرعی درنظر داشت و برای مبارزه در ابعاد مختلف با آسیبهای اجتماعی به یک همکاری، همفکری و خرد جمعی نیاز جدی احساس می گردد.
او ضمن یاد آوری نیازحتمی به تامین بودجه و منابع مالی گفت: برای مبارزه که نوع فرهنگی، نرم افزاری و آگاهی بخشی آن بر همه چیز اولویت دارد، باید هزینه کرد که فعلا با منابع مالی موجود باید مقدار بیشتری تحرک ایجاد کرد.
وی به ضرورت بررسی نتایج ملموس مصوبات قبلی اشاره و عنوان کرد: باید بازخوردهای مناسب برنامه های قبلی احصاء شود، نقاط قوت و ضعف برنامه های گذشته بازخوانی گردد تا اگر نقص و مشکلی در بخشی هست، در برنامه بعدی تکرار نشود.
به نظر عبدالملکی بررسی و ارزیابی برنامه های اجرا شده گذشته ستاد پیشگیری یک نیازجدی برای موفقیت برنامه های آینده است و ادامه داد: این کارگروه روی آسیب فعلی این شهرستان نیز بصورت کارشناسانه وارد عرصه شود و با بررسی علل بوجود آمدن این فراوانی، راهکارمناسب آن را بررسی و احصاء نماید تا بر اساس مقتضیات، درمان و برای آینده نیز راههای پیشگیری برای آن تدبیر کرد.
رئیس دادگستری بیجاربه ضرورت کسب مهارتهای لازم برای کنترل خشم و دیگر ناهنجاریها و آسیبها پرداخت و گفت: فعالیت رسانه های جمعی، شبکه های مجازی، رسانه های مکتوب و اینترنتی یک فرصت خوب برای نشر و ترویج مبانی اخلاقی و کاهش ناهنجاری ها در سطح جامعه برشمرد.
عبدالملکی برخورد قضایی و حقوقی با آسیبها و ناهنجاری ها را اولویت دوم دانست و افزود: کار فرهنگی و برنامه های نرم آگاهی بخشی اولویت اول ستاد است تا بدینوسیله از نگاه قهری و قضایی مقداری فاصله گرفت.
به گفته عبدالملکی مطالبه گری مردم یک مزیت و انتظاری به حق است باید مردم نظرات خود را بگویند، اما این کار به مدیریت و حرکت روی ریل منطق و حفظ حرمت باشد، نباید در فضای مجازی آبروی مدیران و شان و جایگاه آنان مخدوش شود.
رئیس دادگستری شهرستان بیجار که تحصیلات دکترا در رشته حقوق و 10سال خدمت در دستگاه قضایی را درکارنامه خود دارد به برخی رفتارها و عملکردها در فضای مجازی توسط افرادی بدون رعایت هر نوع ملاحظه ای اشاره کرد و گفت: یک کاربر ساده در شبکه مجازی و تلگرام نباید با خیال راحت، خدمات و شان مدیران را زیر سوال ببرد این فضا به مدیریت وهدایت معقولانه تری نیاز دارد.
شهرستان بیجار با جمعیتی حدود 90 هزار نفر در شرق استان کردستان واقع شده است.
1904/7350
خبرنگار: سید باقر سبحانی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.