به گزارش ایرنا پرویز کولانی شامگاه چهارشنبه در نشست پدافند غیرعامل در قروه افزود: دستگاه های خدمات رسان در آستانه انتخابات از قطع آب، گاز و برق پرهیز کنند چرا که این عوامل باعث دلسرد کردن مردم و کمک ناخواسته به دشمن است باید موقعیت شناس باشند و از این کارها پرهیز کنند.
به گفته وی پدافند غیر عامل، جامعه را در مقابل همه تهدیدات واکسینه می کند و با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نظام مردم سالاری است راضی نگه داشتن مردم در آستانه انتخابات خود یک پدافند غیرعامل است.
کولانی با بیان اینکه در بحث پدافند غیرعامل بعد سخت افزاری مدنظر دشمنان نیست گفت: در بعد نرم افزاری تلاش دشمنان سرمایه گذاری روی تک تک جوانان و خانواده ها است.
فرماندار قروه گفت: پدافند غیرعامل به معنای موقعیت شناسی است و این موقعیت شناسی را می توان در زمان های مختلف تعبیر و تفسیر کرد.
به گفته وی فلسفه پدافند غیرعامل این است جامعه را در ابعاد مختلف در مقابل تهدیدات واکسینه کرد، پدافند غیر عامل به صورت نرم افزاری است که در یک بعد معنا پیدا نمی کند.
کولانی با اشاره به بعد فرهنگی جامعه افزود: مقابله با تهاجم فرهنگی یک بعد قضیه است و این مقوله ابعاد مختلف دیگری نیز دارد.
وی ادامه داد: تعداد زیادی شبکه فارسی زبان به فرهنگ دینی و ملی ما حمله می کنند که هدف اصلی آن ها دور کردن جوانان، خانواده و جامعه از اعتقادات مذهبی است.
کولانی اضافه کرد: راهکار اساسی برای مقابله با این تهاجم فرهنگی تقویت بنیان های مذهبی، پایه های فرهنگی، تقویت رسانه های دیداری و شنیداری است تا جوانان و مردم به این سمت جذب بشوند.
این مسئول گفت: در سایر آسیب های اجتماعی باید آگاهی مردم را چنان بالا برد که تحت تاثیر این مسائل قرار نگیرند.
وی افزود: بحث اعتیاد جوانان همواره از اهداف دشمنان است و باید علاوه بر با بالا بردن آگاهی مردم؛ زمینه های ورزشی، تفریحی و فرهنگی را فراهم کرد صرف اینکه اعتیاد یک عمل خوبی نیست قطعا در مقابل تهدیدات نمی تواند پاسخگو باشد.
کولانی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در حوزه پروژه های عمرانی و ساخت و ساز و طرح های سرمایه گذاری می تواند یک نقش موثری داشته باشد گفت: ساخت و سازهایی اصولی در داخل شهرها و مقاوم سازی منازل و واحدهای مسکونی در روستاها در برابر زلزله یک پدافند غیرعامل است.
به گفته وی در بحث مسائل سیاسی دشمنان همواره با شیوه های مختلف به دنبال کمرنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات، حضور مردم در راهپیمایی ها و دلسرد کردن مردم از نظام است.
کولانی افزود: دستگاه ها بنا به شرایط و مسائلی که دارند سندی برای درخواست اعتبارات تنظیم کنند و سال آینده یک بخش از اعتبارات به پدافند غیر عامل تخصیص داده می شود.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.