به گزارش ایرنا از روابط عموی صنعت و معدن استان کردستان فرزاد سردارزاده با اشاره به اینکه طرح نظارتی نوروز 96 در سطح استان آغاز شده است، این طرح با هدف فراهم کردن بستر مناسب تامین و توزیع نیازهای عمومی مردم و جلوگیری از تخلفات احتمالی اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه طرح نظارت نوروزی در 2 بخش کالایی و خدمات اجرا می شود گفت: در مرحله نظارت کالایی کالاهای اساسی مانند گوشت قرمز، مرغ و ماهی، آجیل و خشکبار، خدمات مسافرتی و گردشگری و سایر کالاهای مورد نیاز مردم در اولویت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان است.
وی با اشاره به نظارت و بازرسی روزانه ستاد تنظیم بازار از مراکز عرضه برنج یارانه‌ای و فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و اتکاء و عمده فروشان سطح شهر افزود: روزانه پنج اکیپ بر مراکز عرضه توزیع کالاهای اساسی مانند فرآوردهای لبنی و پروتینی مانند گوشت قرمز، مرغ و ماهی، آجیل و خشکبار، پوشاک، خدمات خشکشویی، کیف و کفش، لوازم آرایش و بهداشتی نظارت می کنند.
وی با اشاره به بازرسی از میدان میوه و تره بار و واحدهای صنفی خرده فروش میوه و سبزی‌فروشان سطح شهر سنندج گفت: روزانه به طور مستمر 100 مورد بازرسی به عمل آمده است و در این بازرسی‌ها تاکنون 22 مورد تخلف گرانفروشی کشف شده است.
وی اظهار کرد: در راستای نظارت بر نانوایی‌های سطح شهر و برخورد با عوامل متخلف چهار مورد تخلف کم‌فروشی کشف و ضبط شده است.
سرپرست بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به 12 مورد بازدید از دفاتر پیشخوان دولت سطح شهر گفت: در این بازرسی ها تاکنون چهار مورد تخلف گرانفروشی کشف شده است.
سردارزاده به پنج مورد گشت مشترک با سازمان آتش‌نشانی از شرکت‌های شارژ کپسول‌های اطفاء حریق اشاره کرد و گفت: این بازرسی ها منجر به شناسایی یک مورد تخلف و تقلب شده است.
وی با اشاره به بازرسی های مشترک دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت و معدن از مراکز عرضه مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی گفت: در این بازرسی ها تاکنون هفت مورد تخلف گرانفروشی شناسایی شده است.
وی همچنین افزود: با همکاری کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق 12 مورد گشت‌ مشترک و با همکاری اتحادیه خبازان و فرمانداری 30 مورد بازرسی گشت مشترک بعمل امده است.
وی اظهارکرد: در راستای نظارت و بازرسی بر مراکز اقامتی، تفریحی هتل‌ها و رستوران‌های برون شهری و درون شهری 2 مورد تخلف گرانفروشی شناسایی شده و در راستای نظارت بر واحدهای خدماتی قالی شویی هفت مورد تخلف کشف و ضبط شده است.
سردارزاده با اشاره به بازرسی از واحدهای عکاسی پارکینگ‌ها گفت: در بازرسی از واحدهای عکاسی سه مورد تخلف گرانفروشی و در بازرسی از خدمات پارکینگ‌ها 2 مورد تخلف شناسایی و کشف شده ست.
وی با اشاره به انجام پنج مورد بازرسی از واحدهای خدماتی پلیس +10 در خصوص ارائه خدمات و رعایت نرخ نامه مصوب گفت: این بازرسی‌ها منجر به شناسایی گرانفروشی شده است.
سرپرست بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه 10 مورد برگزاری و اجرای گشت مشترک با اداره استاندارد و اتاق اصناف برای نظارت بر واحدهای خدماتی شهر بازی سر پوشیده از اجرای این طرح نظارتی در سطح استان انجام شده است، گفت: برگزاری سه جلسه مرتبط با خدمات ستاد سفرهای نوروزی شهرستان سنندج برای ساماندهی به شرکت‌های امداد خودرو فاقد مجوز است.
شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی و عدم درج قیمت واحدهای مختلف صنفی مراتب را با شماره تلفن 124 و یا مراجعه به ادارات صنعت، معدن و تجارت در موارد تخلف را گزارش کنند.
هم اکنون حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
7352/ 3020
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.