دکتر حسن کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از 2 شیفته شدن درمانگاه تخصصی این شهرستان خبرداد و گفت: در 10 ماه گذشته سال 95 بیش از 10 هزار نفر از خدمات بهداشتی، درمانی و تخصصی درمانگاه بهره مند شده اند.
وی گفت: دولت تدبیر و امید جهت ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی به نیازمندان، موفق شده است از بالاترین سطح تخصص ها و فوق تخصص مورد نیاز در بیجار استفاده کند.
وی با بیان اینکه محور اصلی اجرای طرح سلامت در راستای کاهش هزینه های درمانی از جیب مردم بوده است ادامه داد: حمایت از بیماران صعب العلاج، ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ، تسریع در خدمات رسانی و دسترسی سهل و آسان مردم به متخصص از اولویت های مهم اجرای این طرح بوده است که تا حدود زیادی محقق شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: در سال 1394افزون بر پنج میلیارد و 300 میلیون ریال و در سال 1395بیش از یک میلیارد و 800میلیون ریال اعتبار برای خرید تجهیزات جدید و ارتقای خدمات رسانی بیمارستان جذب شده است.
دکتر کرمی در خصوص حضور پزشکان متخصص به صورت مقیم در بیجار اظهار کرد: در حال حاضر پزشک مقیم در شهرستان نداریم و فقط چهار پزشک تمام وقت و 18 متخصص در درمانگاه بیمارستان حضور دارند.
وی افزود: بیمارستان امام حسین (ع) در حال حاضر بیش از 100 تخت فعال دارد.
او با اشاره به خدمات ارائه شده در مراکز بهداشت سطح شهرستان ادامه داد: درشهر بیجار چهار مرکز بهداشت فعال است و مراقبین بهداشت وظیفه شناسایی نفوس هرمنطقه را برعهده دارند و متناسب با نوع نیاز منطقه، خدمات مناسبی ارائه خواهند داد.
کرمی اظهار کرد: خدمات واکسیناسیون، مراقبت از کودک، مراقبت از مادران باردار، میانسالان، نیازمندان به صورت هدفمند در سال 1394 اجرایی شده است و اکنون نیز به طور مرتب رصد می گردد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار با اشاره به خدمات ارائه شده به روستائیان و مناطق محروم افزود: در شهرستان بیجار از 11 مرکز فعال چهار مرکز روستایی است و 83 خانه بهداشت هم به بیماران و نیازمندان خدمات رایگان ارائه می دهند.
او خاطر نشان کرد: در مراکز بهداشت شهر توپ آغاچ و روستای قم چقا کمبود پزشک محسوس است و در صورت تامین بودجه لازم، تعمیر ساختمان فرسوده موجود، تامین خدمات رفاهی، استراحتی و پرداخت مزایای پزشکان روستایی امکان تامین پزشک مقدور خواهد شد.
کرمی از نظارت، بازرسی و پایش های منظم و مرتب هفتگی، ماهیانه و سالانه به صورت سرزده سخن گفت و عنوان کرد: از سوی مدیریت شهرستان بطور ماهیانه، هرسال 2 بار از سوی استان و از سوی وزارتخانه سالی یک بار کنترل های لازم صورت می گیرد.
او در خصوص مشکلات موجود اجرای طرح سلامت نیز اظهارکرد: کمبود نیرو دربخش مراکز درمانی روستایی و شهرهای جدید بعلت نبود مجوز استخدام برای جایگزین نیروهای خروجی که اغلب ناشی از وجود نیروی غیر بومی است از مهمترین مشکلات این شهرستان است.
شهرستان بیجار با جمعیتی حدود 90 هزار نفر در شرق استان کردستان واقع شده است.
7350/1904
خبرنگار: سید باقر سبحانی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.