به گزارش خبرنگار ایرنا، قنبر موسی نژاد روز سه شنبه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری در جمع خبرنگاران استان در سنندج افزود: رویکرد کمیته امداد در سال جاری برای جمع آوری کمک های مردمی کاهش تعداد پایگاه ها در معابر و خیابان ها است و بیشتر کیفیت پایگاه ها مورد توجه قرار داده شده است.
وی اظهار کرد: در این راستا از برخی ظرفیت های دیگر که در استان وجود دارد بهره گرفته می شود و در دیدارهای چهره به چهره با خیران و نیکوکارن استان به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی برای نیازمندان اقدام خواهد شد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به اینکه بر این اساس 50 پایگاه در سطح معابر و خیابان ها دایر می شود گفت: همچنین با هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی در هزار مدرسه که ظرفیت جمع آوری کمک های مردمی را دارند نیز پایگاه تدارک دیده شده است.
به گفته وی همچنین هزار مسجد در استان به عنوان پایگاه مردمی برای جمع آوری کمک های جشن نیکوکاری پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: برای بهره مندی هر چه بیشتر از ظرفیت مدارس، دانش آموزان و اولیا، همزمان با سراسر کشور جشن نیکوکاری 18 اسفند در مدارس، 19 اسفند در معابر و میادین و 20 اسفند در مصلاهای نماز جمعه استان برگزار می شود.
موسی نژاد با اشاره به اهداف برپایی جشن نیکوکاری به عنوان یکی از برنامه های امداد در استانه سال نو افزود: مشارکت دادن گروه های مختلف جامعه در کارهای خیر، شناسایی ظرفیت های موجود اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و هدایت آنان به سمت کارهای علم المنفعه و تامین بخشی از نیازهای نیازمندان در پایان سال از جمله اهداف این جشن است.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 10 میلیارد ریال از طریق جشن نکیوکاری به محرومان و نیازمندان استان کمک شد گفت: پیش بینی می شود امسال میزان کمک های جمع آوری شده بیشتر از سال گذشته باشد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به توزیع کمک های مردمی در میان نیازمندان افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده تمامی کمک های نقدی و غیر نقدی قبل از پایان سال در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: مردم استان کردستان باوجود محدودیت های موجود اقتصادی همواره در کارهای خیر و عام المنفعه پیشقدم بوده اند و تحقق 109 درصدی برنامه های امداد در حوزه مشارکت های مردمی گواه روشنی بر این مدعا است.
موسی نژاد با بیان اینکه خیران ما تا پایان بهمن، 65 میلیارد ریال به ایتام استان کمک کرده اند افزود: این میزان کمک جمع آوری شده برای ایتام در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 26 درصدی روبرو شده است.
به گفته وی همچنین در همین مدت مردم استان 113 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند.
وی به جمع آوری کمک های مردمی در مراکز نیکوکاری استان در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری خیران بیش از 23 میلیارد ریال از طریق مراکز نیکوکاری استان به نیازمندان کمک کرده اند.
جشن نیکوکاری یکی از برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) است که با هدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه و در راستای فراهم کردن زمینه حمایت مادی و مالی خیران و کمک به اقشار نیازمند و تامین نیازهای آنها برگزار می شود.
این جشن هر ساله در آستانه سال جدید برگزار می شود و سال جاری نیز با شعار 'بهار همدلی و شکوه مهربانی' در روزهای 18، 19 و20 اسفند در مدارس، پایگاه های کمیته امداد و میعادگاه های نماز جمعه برگزار خواهد شد.
از 14 تا 21 اسفند ماه با عنوان هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.