حجت السلام جلیل مختارنیا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بیجار از هماهنگی بین هیات های مساجد و تکایای دارای دسته های عزاداری خبرداد و اظهار کرد: چند سالی است که در جریان سوگواری حضرت فاطمه الزهراء (س) دسته های عزاداری پس از طی چند خیابان در میدان آیت الله فاضل اجتماع می کنند و با هماهنگی خاصی اقدام به برگزاری آیین سینه زنی و نوحه خوانی می کنند.
وی از حضور سخنران کشوری در آیین امسال که روز پنجشنبه برگزار خواهد شد خبرداد و افزود: در این روز که بیش از 14دسته عزاداری و زنجیر زن حضور خواهند یافت، نوحه خوانان و مداحان هر مسجد به نوبت و هماهنگی کلی اقدام به نوحه خوانی می کنند.
حجت السلام مختارنیا به ضرورت تغییر برنامه های سنتی عزاداری و کاهش تزیین ها و تجملات میان دسته ها پرداخت و از همه عزاداران و هیات های عزاداری خواست، به اعزام دسته سینه زن و زنجیرزن قناعت کنند و از آوردن علم، کتل، طبل های بزرگ میان دسته ها و ذبح قربانی در مسیر حرکت دسته عزاداران خودداری کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار گفت: دسته های عزاداری باید طوری هماهنگی داشته باشند و حرکت کنند که ساعت 10صبح در میدان آیت الله حضور داشته باشند تا فرصت لازم برای سینه زنی و سخنرانی فراهم شود.
حجت الاسلام مختارنیا در ادامه از حضور مدیران ادارات سازمان تبلیغات استان کردستان در بیجار خبرداد و گفت: تبیین فعالیت های فرهنگی حسب مقتضایات هر منطقه، عرفان های نوظهور و پوچ، تبادل تجربه و بررسی مسایل جاری سازمان و ادارات استان بخشی از برنامه های مورد نظر شرکت کنندگان خواهد بود.
بیجار در 145کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
6108/7350
**خبرنگار: سید باقر سبحانی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.