به گزارش ایرنا سیدجمیل احمدی شامگاه یکشنبه در دیدار با مدیر سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی استان کردستان و در راستای اجرایی کردن تفاهم نامه همکاری میان 2 سازمان افزود: نیاز است دوره های آموزشی اصول و فنون مذاکره و بازاریابی آموزشی برای مدیران و مؤسسان آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای سطح استان در قالب این تفاهم نامه برگزار شود.
وی انعقاد کنسرسیوم با کانون انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد کردستان و سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی استان را از راهکارهای اجرایی کردن این تفاهم نامه ذکر کرد و گفت : استفاده از پتانسیل بالای کانون انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد استان می تواند کمکی موثر در راستای توسعه فعالیت های سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی استان کردستان باشد.
احمدی با اشاره به ظرفیت های استان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان با بهره گیری از ظرفیت 125 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای خود در سطح استان، وجود کانون انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد و پنج انجمن صنفی می کوشد گامی موثر و مفید را در راستای توسعه بیش از پیش آموزش های مهارتی بردارد.
به گفته وی، ارائه خدمات مشترک آموزشی در زمینه های شناسایی های حرفه ای، نیازسنجی آموزشی، تدوین استاندارد های مهارت آموزشی و اجرای دوره های آموزش مهارت و فناوری با استفاده از ظرفیت های طرفین، از جمله اهداف دنبال شده در این تفاهم است.
وی اضافه کرد: همکاری در اجرای پروژه های جوایز ملی و مسابقات ملی و بین المللی مهارت و همایش های داخلی، ارتقاء سطح دانش فنی و سطح شایستگی حرفه ای منابع انسانی، آینده پژوهی و شناسایی مشاغل موجود بنگاه های اقتصادی کشور از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
در ادامه این جلسه مدیر سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی استان کردستان نیز ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان مدیریت صنعتی از آمادگی این نمایندگی در کردستان در راستای اجرایی کردن بخش های این تفاهم نامه خبر داد.
خالد شبلی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش های مهارتی غیررسمی در سطح کشور دارای ظرفیت ها و پتانسیل های مناسبی در جهت تربیت نیروی متخصص و توانمند است.
وی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه ای با دارا بودن امکانات و تجهیزات مناسب یکی از ارکان توسعه استان کردستان است و باید از این پتانسیل به خوبی بهره برد.
شبلی افزود: سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی کردستان از سال 1375 در استان کردستان مشغول به فعالیت در حوزه های مدیریت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و حسابداری شده و توانسته است در این حوزه ها به خوبی به رسالت های آموزشی خود عمل کند.
در پایان جلسه، 2 طرف بر تشکیل جلسات کارشناسی در خصوص اجرایی کردن تفاهم نامه و تهیه پیش نویس نهایی انعقاد آن به صورت استانی تاکید کردند.
هم اکنون 119 آموزشگاه خصوصی و 12 مرکز دولتی کردستان آموزش های فنی و حرفه ای را به هنرجویان ارایه می دهند.
در آموزشگاه های مراکز دولتی استان سالانه سه میلیون و 340 هزار نفر ساعت آموزش در 350 حرفه و 31 رشته مختلف انجام می شود و در آموزشگاه های بخش خصوصی نیز سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر ساعت آموزش در 213 حرفه و در 24 رشته مختلف انجام می شود.
سالانه بیش از 23 هزار نفر در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای استان کردستان در رشته های مختلف آموزش می بینند.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.