محسن بیگلری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید بوده و برای مناطق محروم از جمله شهرهای استان کردستان، بسیار ارزشمند بوده است.
وی با بیان اینکه از همان ابتدای مطرح شدن طرح در دولت یازدهم از حامیان اصلی آن بودم، اضافه کرد: به دلیل اهمیت و تاثیر ارزش اجرای آن در زندگی شهروندان ، همیشه از این طرح، دفاع کرده ام.
او اظهار داشت: اجرای طرح تحول نظام سلامت، در بحث هُتلینگ بیمارستان ها، بسیار خوب عمل کرده و اقدامات مناسبی انجام شده است که غیر از نوسازی بیمارستان های امام خمینی(ره) سقز و صلاح الدین ایوبی بانه، دستگاه های پزشکی از جمله سونوگرافی، لاپراسکوپی، ام. آر.آی، سی تی اسکن اسپیرال، تخت های مجهز دیالیز و چند دستگاه آمبولانس نیز برای این مراکز جذب شد.
بیگلری با عنوان اینکه این طرح، در ایجاد مراکز بهداشتی درمانی در حاشیه شهرها و روستاها هم تاثیر مثبت داشته است، تصریح کرد: با توجه به توسعه نیافتگی استان کردستان، باید دولت گام های بهتری برای ایجاد مراکز بیشتر بردارد.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا که طرح تحول نظام سلامت چه نقشی در بیمه شدن افراد فاقد بیمه داشته است، گفت: افرادی که دارای هیچگونه دفترچه بیمه نبودند با اجرای این طرح، دارای دفترچه شدند و از مزایای آن استفاده می کنند که استقبال مردم واجرای آن در کردستان بسیار مناسب بوده است.
وی در مورد اهمیت استقرار نظام پزشک خانواده در منطقه های محروم بیان داشت: دولت در بحث اجرای طرح تحول سلامت، توجه ویژه ای به پزشکان و افزایش حقوق آنان، مبذول داشته و مردم هم انتظار دارند که پزشکان در روستاها زمان بیشتری به ارائه خدمت تخصیص دهند.
بیگلری در پایان این گفتگو با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در نوع خود، طرحی بی نظیر بوده عنوان کرد:این طرح دارای اشکال هایی است که نیاز به اصلاح دارد و امید است که با رفع اشکال ها توسط دولت، گام های مهمتری برای رفاه شهروندان برداشته شود.
طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال 93 با هفت طرح و برنامه جامع شامل کاهش پرداختی مردم، ارتقای کیفیت ویزیت، ترویج زایمان طبیعی، مقیم کردن پزشکان متخصص، ارتقای هتلینگ بیمارستان ها، اورژانس هوایی و پرداخت مبتنی بر عملکرد آغاز شد.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/1904
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.