مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این جشنواره با افزودن بخش کودک و نوجوان در هفت بخش‌ برگزار می شود افزود: در بخش مسابقه ایران نمایش‌های متقاضی با گونه‌های متفاوت نمایش‌های فضای باز(خیابانی – کاربردی – محیطی) با اولویت محورهای مورد تأکید جشنواره حضور خواهند داشت.
حجت الاسلام محمد رحیم جعفری اظهار کرد: در بخش نمایش‌های آیینی و سنتی نیز آثار تولید شده بر اساس فرهنگ بومی و محلی، خرده فرهنگ‌ها و بازی‌های محلی، آیین و سنن اقوام مختلف کشور را شامل می شود.
وی گفت: در بخش تئاتر ملل آثاری از سایر کشورهای جهان بر پایه شیوه‌های نوین تئاتر خیابانی که به مضامین انسانی همچون صلح و دوستی بین ملت‌ها و دفاع از ستمدیدگان بپردازد در اولویت انتخاب خواهد بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: بخش تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نیز با هدف حمایت از آثار هنری خلاق وتربیت نسل آینده و رشد وپرورش فرزندان ایران اسلامی شکل گرفته است.
به گفته وی ستاد برگزاری جشنواره این بخش را به صورت غیر رقابتی برگزار خواهد کرد و نقش آموزشی وتربیتی در انتقال مضمون به مخاطب،اولویت انتخاب در این بخش است.
حجت الاسلام جعفری اظهار کرد: در بخش مهمان این جشنواره نیز با هماهنگی دبیــــرخانه جشنواره های اداره کل هنرهای نمایشی و رایزنی با دبیران جشنواره های معتبر کشور، از میان آثار معرفی شده، از چهار اثر برتر نمایش خیابانی، برای حضور در دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان دعوت می شود.
وی با اشاره به محورهای این جشنواره گفت: این دوره از جشنواره بر محورهای وفاق و انسجام اجتماعی و مشارکت سیاسی برای پیشرفت کشور، ترویج فرهنگ اصیل ایران اسلامی، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی (با تأکید بر دریاچه زریبار)، ترویج فرهنگ صلح و دوستی و احترام متقابل بین ملت‌ها و مبارزه با تروریسم تاکید دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: این جشنواره همچنین نگاه ویژه ای به آگاهی بخشی و دانش افزایی درباره آسیب‌های اجتماعی وتلاش در پیشگیری از این آسیب ها و همچنین اقتصاد مقاومتی دارد.
وی افزود: در این دوره از جشنواره و با هدف ارتقای بنیه علمی این حوزه، تئاتر کشورکارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی تئاتر بیرونی را نیز باحضور اساتید داخلی و خارجی برگزار خواهد کرد.
حجت الاسلام جعفری مهلت ارسال طرح و ایده به دبیرخانه این جشنواره را یکم خرداد ماه 96 و زمان اعلام نتایج را 20 خرداد اعلام کرد و گفت: مهلت ارسال لوح فشرده آثاری که طرح آنها پذیرفته شده است و لوح فشرده نمایش های کودک و نوجوان 20 تیر 96 و تاریخ اعلام نمایش های برگزیده 15 مرداد است.
دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان کردستان، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنــــرهای نمایشی ایران، انجمن هنرهای نمایشی کردستان،شورای اسلامی‌ شهر و شهرداری مریوان 17تا 21 شهریور 1396 برگزار می شود.
گروه های متقاضی می توانند با مطالعه دقیق فراخوان، مدارک و فرم تکمیل شده تقاضای حضور را به دبیرخانه دائمی جشنواره در مریوان به نشانی کردستان، مریوان، بلوار امام خمینی(ره)، مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه دائمی جـشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان-کد پستی: 6671743173 ارسال کنند.
شماره تلفن های 08734593625 و 08734601154 و شماره های نمابر 08734601154 و 08734593625 و ایمیل mariwan.festival@gmail.com
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.