نویسنده و فعال عرصه فرهنگ و ادبیات کردستان و منطقه اورامانات روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کتاب ترجمه جزء 30 از قرآن مجید(عم جزء) توسط کوروش یوسفی معلم ساکن شهر روانسر در مدت 2 سال ترجمه شده است.
همایون محمد نژاد که کار ویراستاری این ترجمه را انجام داده است، افزود: این کتاب در 72 صفحه از سوی انتشارات ریباز در شهرستان مریوان منتشر و روانه بازار کتاب شد.
به گفته وی، بها دادن به زبان مادری و آشنایی نسل جوان با مفاهیم قرآنی از مهمترین اهداف مترجم این اثر ارزشمند و گرانبها است.
او ادامه داد: هفته آینده این کتاب ارزشمند دینی در کتابخانه های پاوه، کامیاران، سنندج، کرمانشاه، سروآباد، اورامان تخت، نوسود، نودشه، روانسر و سایر مناطق کردنشین توزیع می شود.
این نویسنده و فعال فرهنگی منطقه اورامانات همچنین از انتشار کتاب 'یانەوەی هەورامانی و زوانی هەورامی' توسط کورش امینی خبر داد.
محمد نژاد ادامه داد: این اثر بعد از ترجمه کتاب های شازدە کوچولوو (شازادە وەشڵە) و قلعه حیوانات (قەڵاو حەیوانا) به زبان اورامی سومین کتاب منتشر شده این نویسنده اورامانات است.
او اضافه کرد: این کتاب در 205 صفحه از سوی انتشارات کالج در شهرستان سنندج منتشر شده و به زودی در شهرهای دیگر استان کردستان و کرمانشاه توزیع خواهد شد.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/6108
**خبرنگار:فرزاد آداک /**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.