مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان روز شنبه در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آیین در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدای استان کردستان و در راستای برنامه ها و سیاست های محوری حوزه هنری برگزار خواهد شد.
شهرام ستاری افزود: در این ایین ضمن بیان خاطراتی توسط تعدادی از دوستان و فرماندهان نظامی در زمینه ویژگی های اخلاق و شخصیت شهید ملا حیدر فهیم، از خانواده این شهید والامقام نیز تجلیل خواهد شد.
وی گفت: همچنین در این برنامه کتاب ارزشمند' نبرد کوهسالان' خاطرات سردار عبدالله ملکی از فرماندهات هشت سال دفاع مقدس استان که در انتشارات سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسیده است رونمایی خواهد شد.
شهید ملا حیدر فهیم اول اردیبهشت ماه سال 1281 در روستای آویهنگ از توابع مریوان به دنیا آمد و از سال1342 رسما و با کمال شجاعت با حکومت طاغوت به مقابله پرداخت.
بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با تمام توان به حمایت از نظام اسلامی و مردم محروم همت گماشت و در حمایت از نیروهای ارتش و سپاه که برای صیانت از انقلاب و ایران اسلامی تلاش می کردند بسیار کوشید و سرانجام هنگام نماز گذاردن به اسارت گروه های بد خواه ایران در آمد و در نهایت، نهم آبان ماه سال 62 در سن 81 سالگی در منطقه سارال توسط گروهک ها به شهادت رسید.
ششمین مراسم خاطره گویی حوزه هنری کردستان با گرامیداشت یاد و خاطر شهید ماموستا ملا حیدر فهیم، 9 اسفند جاری با حضور مسئولان استانی در سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.