طالب محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از راه های تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش، جذب از طریق دانشگاه های فرهنگیان استان ها است.
وی اظهار کرد: در این راستا آموزش و پرورش استان کردستان هزار و 12 نیرو را در چهار سال آینده از محل فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جذب و بکارگیری خواهد کرد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در ادامه با اشاره به وضعیت دانشجو معلمان سهمیه استان ورودی سال های گذشته، گفت: در ورودی سال 92، 452 نفر، ورودی93، 233 نفر، ورودی94 ، 90 نفر و در ورودی 95 ، 230 نفر وارد دانشگاه فرهنگیان شده اند که طی چهار سال آینده جذب آموزش و پرورش می شوند.
به گفته وی این دانشجویان به عنوان معلم دانشجو هم اکنون در استخدام آموزش و پرورش کردستان هستند و پس از فارغ التحصیلی متناسب با نیاز شهرستان ها و مناطق بکارگرفته خواهند شد.

**پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 94 و بخشی از مطالبات فرهنگیان کردستان
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: با پیگیری های مستمر استان و اقدامات موثر وزارت آموزش و پرورش، بخشی از مطالبات فرهنگیان شاغل و بازنشسته استان در هفته اول دی ماه 95 پرداخت شد.
نظام مرادی با بیان اینکه پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 94 استان به طول کامل پرداخت شده است افزود: پرداخت مرخصی ذخیره مانده سال های 91 ، 92 و 94 فرهنگیان بازنشسته اداری، کمک هزینه فوت و ازدواج شاغلان و بازنشستگان سال های 90 تا 93 و در صورت وجود مانده اعتبار بخشی از سال 94 نیز پرداخت می شود.
به گقته وی پرداخت بخشی از بدهی پول شیر مدارس در سال تحصیلی 95-94 و پرداخت حق التدریس آزاد و شاغلان استان مربوط به بهار سال 95 نیز در دستور کار استان قرار دارد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: همچنین حقوق سرباز معلمان استان نیز از خرداد تا پایان آذر ماه 95 پرداخت می شود.
در سال تحصیلی جاری 275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.