به گزارش ایرنا از اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان، سومین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو بانوان ناشنوایان کشور به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در خانه تکواندو تهران پایان یافت.
این رقابت ها با حضور استان های سراسر کشور در چهار وزن المپیکی، روزهای سوم و چهارم اسفند در خانه تکواندو تهران برگزار شد.
تکواندوکاران شرکت کننده در مسابقات در اوزان 49، 57، 67 و 67+ به رقابت پرداختند و نفرات برتر این رقابت ها برای حضور در اردوی تیم ملی مشخص شدند.
نسیبه شهبازی تکواندوکار مریوانی در این رقابت ها با غلبه بر تمامی حریفان خود با اقتدار بر سکوی نخست مسابقات کشوری ایستاد و نشان طلا را بر گردن آویخت.
شهبازی متولد سال 1370 در شهرستان مریوان بوده و از سال 89 زیر نظر مربیان خود به فعالیت حرفه ای این رشته ورزشی پرداخته است.
مهری شعبانی مربی با سابقه سقزی در این مسابقات تکواندوکار مریوانی را همراهی و هدایت کرد.
نفرات برتر سومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی بانوان ناشنوایان کشور به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد و ملی پوشان خود را برای حضور در المپیک ناشنوایان 2017 که تیرماه سال آینده به میزبانی
سامسون ترکیه برگزار می شود، آماده می کنند.

** بانوی ووشوکار کردستانی به مدال نقره رقابت های انتخابی تیم ملی دست یافت
رقابت های ووشو بانوان انتخابی تیم ملی بزرگسالان کشور از روز سه شنبه 26 بهمن به مدت 6 روز به میزبانی استان قم آغاز شد و دوم اسفند با معرفی نفرات و تیم های برتر به کار خود پایان داد.
این رقابت ها با شرکت 550 ووشوکار دختر از سراسر کشور در 2 بخش ساندا و تالو برگزار شد که استان کردستان با 6 نماینده در بخش تالو و هفت ورزشکار در بخش ساندا در این مسابقات شرکت کرد و توانست در وزن 56- کیلوگرم بخش ساندا به مدال نقره دست پیدا کند.
در بخش ساندای وزن 56- کیلوگرم، دنیا شکری نماینده تیم کردستان با غلبه بر حریفان خود توانست به مرحله نهایی صعود کند.
وی در فینال رقابت ها با قبول شکست مقابل نماینده البرز به نشان نقره دست یافت و جواز حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان را کسب کرد.
تیم کردستان با سرپرستی مهسا اسدی و مربیگری مهسا بزلو در رقابت های ووشوی انتخابی تیم ملی بانوان کشور حضور پیدا کرد.
نفرات برتر مشخص شده این رقابت ها پس از اردوهای آمادگی تیم ملی به مسابقات آسیایی کره جنوبی اعزام می شوند.

** اولین برنامه طرح نشاط اجتماعی ویژه دختران در حاشیه شهر سنندج اجرا شد
اولین برنامه طرح نشاط اجتماعی ویژه دختران، پنجم اسفند در یکی از مدارس نایسر از سوی موسسه فانوس طارادیس و با حمایت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان و همکاری اداره کل اجتماعی استانداری و امور بانوان استانداری برگزار شد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان اظهار کرد: طرح نشاط اجتماعی یکی از برنامه هایی است که در راستای ایجاد شور و شادی در جامعه انجام شد.
هیرش رضایی اضافه کرد: اولین طرح نشاط اجتماعی را در یکی از مدارس حاشیه شهر انجام دادیم و 500 نفر از دانش آموز دختر در این طرح شرکت و از آن استقبال کردند.
وی به توجه و حمایت معاون فرهنگی اداره ورزش و جوانان از سازمان های مردم نهاد در حوزه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در نظر داریم با تقویت و حمایت سازمان های مردم نهاد از آسیب ها و معضلات اجتماعی در بخش دختران در مناطق حاشیه شهرها جلوگیری کنیم.
رضایی ادامه داد: در اجرای برنامه ها سعی شده است علاوه بر ایجاد نشاط و شادی از طریق برنامه های فرهنگی به بحث آموزش مسائل مختلف نیز پرداخته شود.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان به اجرای این طرح در مناطق دیگر سنندج اشاره کرد و افزود: طرح یادشده در 7 منطقه حاشیه شهر سنندج در بخش دختران تحت عنوان نشاط اجتماعی اجرا خواهد شد.
رضایی بیان کرد: ایجاد طرح نشاط اجتماعی از سوی معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان و سازمان های مردم نهاد در شهرهای و مناطق مختلف در سطح استان با همکاری ارگان ها و ادارات مرتبط با این طرح برگزار می شود.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.