به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه در سومین جلسه شورای حفاظت از منبع آب استان افزود: نباید مردم را بترسانیم بلکه باید آنها را آگاه کنیم و زیان های مصرف و برداشت بی رویه آب را به آنان منعکس کنیم.
وی همچنین بر لزوم فعالیت سه کارگروه فنی اجرایی، سیاسی و امنیتی، بر آگاهی بخشی مرتبط با حوزه آب تاکید کرد و اضافه کرد: باید با توجه به احکام برنامه ششم توسعه، در این جلسات برنامه ها و پروژه ها در خصوص بحث آب لازم برای شرب، صنعت و کشاورزی مطرح و برای آن برنامه ریزی و تامین اعتبار شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن یادآوری وضعیت نامناسب آب و اُفت بارندگی کشور و استان بیان کرد: همه ما نه تنها باید تلاش کنیم وضعیت موجود را حفظ کنیم بلکه باید کوشش کنیم در حد توان این وضعیت را بهبود ببخشیم.
زاهدی ضمن تاکید بر اهمیت برنامه ریزی در شرایط فعلی، اظهار کرد: کمبود آب چه سطحی و چه زیرزمینی موجب آسیب به محیط زیست می شود، آب و اراضی کشاورزی از بین می رود و باعث ایجاد ریزگردها می شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما افزایش تولید و ایجاد اشتغال است گفت: مدیریت منابع آب موجود باید به گونه ای باشد که به این اهداف نیز برسیم.
استاندار کردستان ادامه داد: باید به سمت اقتصادی کردن کشاورزی حرکت کنیم و هر نوع فعالت اقتصادی که تولید و اشتغال بیشتری ایجاد میکند در اولویت قرار دهیم.
زاهدی بیان کرد: علاوه بر برنامه ریزی برای حفظ آبهای زیرزمینی باید تقویت و تغذیه این منابع را در دستور کار قرار دهیم.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.