به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی بهمنی روز یکشنبه در آیین هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه کردستان با بیان اینکه ایشان یار دیرین امام و رهبری بودند افزود: برای اینکه انقلابی به پیروزی برسد رهبری جامع، کامل و با بصیرت می خواهد و رهبر نیز در این راستا نیازمند همراهانی صدیق است که جان و مال خود را در راه هدف قرار دهند.
وی اضافه کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی (ره) یارانی با وفایی از جمله شهیدان رجایی و باهنر و بزرگانی دیگر همانند آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتند.
وی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب زحمات فراوانی کشیده و در این راستا هزینه های زیادی پرداخت کردند و بعد از پیروزی انقلاب نیز همچنان در جنگ ها و بحران ها همواره در کنار امام و رهبری بوده و در تمامی لحظات حساس حضور داشتند.
حجت الاسلام بهمنی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی یک تفکر بود اظهار کرد: ایشان دارای یک بینش عمیق بودند و فردی استکبار ستیز بوده و با مستکبران هیچگونه تعارفی نداشته و در مقابل آنان می ایستادند.
معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان افزود: گاهی ممکن است در بین افراد جامعه و مسئولان دیدگاههایی متفاوت باشد اما هدف تمامی خدمتگزاران به نظام و رسالتشان پیروزی و شکوفایی دین و تفکر اسلامی است و آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در این راستا هیچ کوتاهی نکردند.
وی بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمینه استکباری ستیزی، مقابله با بیگانگان و کسانی که چشم طمع به نظام و انقلاب ما دوخته بودند هرگز کوتاه نمی آمدند و در طول حیات خویش خدمات ارزنده ای در راه نظام و انقلاب انجام دادند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار امام و رهبری شب یکشنبه 19 دی سال جاری در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
او یار دیرین امام و رهبری، عضو شورای انقلاب، جانشین امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا، فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس، 2دوره رئیس جمهور، سه دوره رئیس مجلس شورای اسلامی و 20 سال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و از شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی به شمار می رود.
پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سه شنبه هفته گذشته در تهران طی مراسمی بر دوش مردم انقلابی ایران تشییع و در مرقد مطهر امام خمینی (ره) به خاک سپرده شد.
آیین بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی چهارشنبه هفته گذشته نیز با حضور جمعی از مردم کردستان در صحن قدیم مسجد جامع سنندج برگزار شد.
7348 / 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

منبع ‫:‬ ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.