به گزارش ایرنا محرمعلی فراشی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه به دنبال وحدت و انسجام ملی بودند که فوت ایشان نیز بهانه ای دیگر برای این همبستگی شد.
به گفته وی، ایشان همیشه نظام و رهبری را خطوط قرمز خود قلمداد می کردند و امروز دوستاران وی باید ادامه دهنده این اهداف و آرمان ها باشند و در راستای اعتلای اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشگام باشند.
مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی در کردستان ادامه داد: دوران مبارزه آیت الله هاشمی رفسنجانی را می توان به سه دوره مختلف تقسیم بندی که در هر کدام از این دوره ها نقش بسزایی در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی داشتند.
حجت الاسلام فراشی، از جوانی تا پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان دوره اول مبارزاتی این عالم فقید عنوان کرد و افزود: ایشان در این دوره علاوه بر همراهی امام راحل و علمای اطراف ایشان از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی، توانستند تهدیدهای دوران زندان خود را نیز به فرصتی برای خدمت به جامعه اسلامی تبدیل کنند.
وی گفت: در این دوران ایشان با تهیه فیش های تفسیر راهنما توانستند یکی از بهترین یادگاری های خود را برای مردم انقلاب اسلامی و جامعه ایرانی به جای بگذارند.
مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی در کردستان پیروزی انقلاب تا ارتحال امام راحل را دومین دوره مبارزاتی این عالم مجاهد عنوان کرد و افزود: مدیریت دوران جنگ، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، همراهی با امام راحل و تاثیرگذاری در انتخاب رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی امر مسلمین از خدمات این عالم نستوه در دوره دوم است.
حجت الاسلام فراشی با اشاره به اینکه صلاحیت و دیدگاه فکری و فقهی رهبر معظم انقلاب مهمترین دلیل ایشان برای معرفی به مجلس خبرگان رهبری است گفت: دوران سوم مبارزاتی و جهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی با همراهی رهبر معظم انقلاب آغاز و در دوران سازندگی و ریاست بر مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه پیدا کرد.
آیین هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج با حضور استاندار ، مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی در استان، فرماندار سنندج و جمعی از دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد استان در این واحد دانشگاهی برگزار شد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار امام و رهبری شب یکشنبه 19 دی سال جاری در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
او یار دیرین امام و رهبری، عضو شورای انقلاب، جانشین امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا، فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس، 2دوره رئیس جمهور، سه دوره رئیس مجلس شورای اسلامی و 20 سال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و از شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی به شمار می رود.
پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سه شنبه هفته گذشته در تهران طی مراسمی بر دوش مردم انقلابی ایران تشییع و در مرقد مطهر امام خمینی (ره) به خاک سپرده شد.
آیین بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی چهارشنبه هفته گذشته نیز با حضور جمعی از مردم کردستان در صحن قدیم مسجد جامع سنندج برگزار شد.
3034/ 1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: مسعود احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.