به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه شنبه در نشست تسریع در روند ساخت فرودگاه سقز در سالن جلسات فرمانداری این شهر افزود: تلاش این نهاد عمومی و غیر دولتی برای به نتیجه رسیدن تسریع در ساخت این زیرساخت اساسی در غرب کشور قابل تقدیر است.
شهرام ملکی، مدیر کل راه و شهر سازی استان کردستان هم اظهار کرد: تسریع در تملک زمین های اطراف فرودگاه برای ساخت ترمینال و سایر ساختمان های مورد نیاز به جد توسط این اداره کل در دست پیگیری است.
محسن بیگلری، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه فرودگاه سقز از لحاظ موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب است، اتمام این طرح عمرانی را مسئله ای حیاتی برای توسعه کردستان و تعدادی از شهرهای استان آذربایجان غربی برشمرد و گفت: به زودی با مدیر عامل فرودگاه های کشور در تهران برای تسریع در ساخت فرودگاه سقز جلسه ای تشکیل خواهد شد.
فرماندار سقز هم با بیان اینکه این طرح یکی از مهم‌ترین طرح های اجرایی و توسعه‌ای این شهرستان است، اظهار کرد: ساخت فرودگاه سقز از اوایل دهه 80 وارد فاز اجرایی شد.
علی اکبر ورمقانی افزود: بخشی از زمین ها مورد نیاز برای باند فرودگاه، تملک شده و بخشی دیگر برای ساخت برج مراقبت، تاسیسات و ترمینال فرودگاه سقز در حال تملک است.
وی ادامه داد: افزایش تمایل برای سرمایه‌گذاری در منطقه از جمله اهداف بلندمدت و مهم اتمام این طرح است.
امروز استاندار کردستان همچنین با مردم روستای 'سوته' در بخش سرشیو دیدار و از روند اجرای طرح استخر واگذار شده به بخش خصوصی و پل ماشین رو 'که وه سوار 'سقز بازدید کرد.
کارخانه آرد سازی سهند و هتل چهار ستاره کُرد از جلمه طرح های افتتاح شده در این سفر بودند.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمد حسینی /** انتشار دهنده: امید بهمنی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.