به گزارش ایرنا امیر قادری روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری محدوده ها و محلات هدف بازآفرینی در سنندج افزود: این اراضی با کاربری فضای سبز در چند مرحله تحویل شهرداری ها می شود و توسط آنها احیا می شود.
به گفته وی، احیای این فضاهای سبز، موجب ارتقای سرانه فضای سبز در شهر سنندج و سایر شهرها خواهد شد و در نگهداری از این فضاهای سبز در سطح شهرها بسیار اثرگذار خواهد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به بازآفرینی در نواحی منفصل شهری افزود: ساختار نوع مداخله در این بافت ها از شهری به شهر دیگر متفاوت است و باید بر اساس شرایط محلی، تصمیم گیری شود.
قادری افزود: سیاستگذاری درست از اهداف نهادها در این ارتباط است و اگر این مرحله به خوبی انجام شود، گام بعدی مشارکت مردمی در ساماندهی بافت های مختلف شهری است.
وی بر ضرورت بازنگری و تهیه طرح تفصیلی جدید برای نایسر در شهر سنندج تأکید کرد و گفت: گام بعدی، ایجاد خانه های محله و دفاتر تسهیلگری در این بافتها است.
قادری افزود: هماهنگ کننده فعالیت ها و اداره های مرتبط در این رابطه مدیرکل دفتر فنی استانداری است و خانه محله در نایسر باید فعال، توسط شهرداری تجهیز و با فعالیت موسسه مردمی ژیار، اولین گام در جلب مشارکت های مردمی در این بافتها برداشته شود.
به گفته وی با اتخاذ سازوکارهای مناسب برای جلوگیری از ساخت و سازهای بدون مجوز در نایسر اقدام و آنچه ساخته شده است نیز به شیوه مناسب ساماندهی شود.
کردستان 10 شهرستان و 29 شهر و مدیریت شهرداری دارد.
استان کردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 کیلومتر مربع در غرب ایران قرار گرفته و 227 کیلومتر با کشور عراق مرز دارد.
این استان در مجموع یک میلیون و 493 هزار و 645 نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساکن هستند.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: مسعود احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.